Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El misteri de "l'acte perdut" de l'òpera La Bohème arriba a Maó

Els Amics de s’Òpera de Maó i les Escoles d’Adults de Menorca recuperen l’acte perdut de La Bohème de Giacomo Puccini: un homenatge als llibretistes Luigi Illica i Giuseppe Giacosa en una lectura dramatitzada aquest dimecres

Representació de La Boheme. Imatge d'arxiu / Wiki

Representació de La Boheme. Imatge d'arxiu

Maó

Durant el fosquet del 22 de maig, es Padronet, en el cor de Maó, es convertirà durant una estona en un tros del París del segle XIX: "Pati d'una casa en el carrer La Bruyère, núm. 8" es pot llegir en el manuscrit del que hauria estat el tercer acte de l'òpera La Bohème del compositor Giacomo Puccini.

"L'Atto del Cortile", proposat a Giacomo Puccini pels seus llibretistes, Giuseppe Giacosa i Luigi Illica, queda eliminat de la versió final, per diferents motius vinculats al context de creació quasi novel·lesc de l’obra, destinada a ser una de les òperes més representades del gènere. Tanmateix, "l'Atto del Cortile" ofereix una perspectiva fascinant sobre els protagonistes, així com unes escenes cabdals per entendre amb profunditat els girs de guió de La Bohème. En ocasió de la producció de l’obra els propvinents 7 i 9 de juny al Teatre Principal de Maó, el vicepresident dels Amics de s’Òpera, Jaume Gomila, recupera el text d'aquest manuscrit per a Menorca: “‘L’Atto del Cortile’ ha estat un document silenciat, de difícil accés, que ara compartim amb els nostres conciutadans, en un indret patrimonial, icònic i ple d’històries, annex al Teatre Principal de Maó: es Padronet”.

Hi redescobrim Musetta, desnonada però empoderada i frívola, que, expulsada de casa seva pel seu amant, capgira la situació i reuneix tots els bohemis i els veïns per organitzar una gran festa en el pati on es troben els seus mobles, destinats a una subhasta per a l'endemà de matí. La tensió creix amb l'escena de gelosia del protagonista Rodolfo, mentre la seva estimada Mimì balla amb un jove ric i elegant, el vescomte Paolo. L'acte es caracteritza pel seu to festiu i divertit, alhora que en nodreix la trama dramàtica.

La lectura dramatitzada comptarà amb la participació de vuit voluntaris de parla italiana, que interpretaran els diversos papers de l'acte. Com a col·laboració entre els Amics de s'Òpera de Maó i les Escoles d'Adults de Menorca, l’activitat s'organitza dins el context dels Premis Lucrècia - Jovent Creatiu de Menorca, que tenen l'objectiu de fomentar la transmissió de la cultura operística com a part del llegat menorquí. Per al també vicepresident de la institució, Santi Pons-Quintana, “es tracta d’una manera de reconèixer el potencial talent i de donar protagonisme a les generacions emergents amb inquietud per la cultura: una fórmula que obre una finestra internacional al món de l’òpera, de Menorca estant”.

L’esdeveniment té entrada lliure i compta amb un aforament de 75 places d’assegut, en el pati des Padronet, el dimecres 22 de maig, a les 20 h.

Es Padronet, a Maó

Es Padronet, a Maó

Es Padronet, a Maó

Es Padronet, a Maó

Sigue el canal de la SER en WhatsApp
Encontrarás toda la información, el deporte y el entretenimiento: la actualidad del día y las noticias de última hora, los mejores vídeos y momentos de la radio, entrevistas, reportajes y mucho más.

Suscríbete ahora
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir