El Senat exigeix al Govern la construcció d'una nova torre de control a l'aeroport de Menorca
La Cambra Alta també ha aprovat que s'abandoni el sistema AFIS de control aeri a l'aeroport de l'illa canària d'El Hierro

La torre de control de l'Aeroport de Menorca tema de debat al Senat. / Google.

Maó
El Senat ha votat aquest dimecres a favor d'exigir al Govern que construeixi una nova torre de control a l'aeroport de Menorca, abandonant el projecte de torre virtual, i que abandoni el sistema AFIS de control aeri a l'aeroport de l'illa canària d'El Hierro .
La iniciativa, originalment limitada a El Hierro, és resultat d'una moció del senador Aniceto Armas, de l'Agrupació Herreña Independiente. El parlamentari de l’illa canària ha rebut el suport del PP, que a canvi li ha demanat fer front comú, i incloure en la seva proposta l’aeroport de Menorca.
Tot i que la moció, conseqüència d'una interpel·lació al ministre de Transports Óscar Puente, va ser debatuda i acordada el passat dimarts, incorporant l'esmena del PP, que té majoria absoluta a la cambra, la votació favorable a la iniciativa s'ha produït aquest dimecres.
Armes considera que el sistema Afis de control de vols alenteix les operacions a El Hierro, que ja pateix molts problemes per la seva triple insularitat. Segons va dir ahir, totes les forces polítiques de l'illa estan d'acord amb això, com ho estan pel que fa a l'insuficient projecte de pàrquing de l'aeroport.
Per la seva banda, el senador Emilio Navarro Castanedo (PP) va assenyalar, respecte a Menorca, que “el 2019 AENA anuncia una torre de control virtual a l'aeroport de l'illa, que s'havia de posar en marxa el 2021”.
“Han passat tres anys i ningú no respon, tampoc el ministre de Transports, Óscar Puente, que no vol explicar quan entrarà en funcionament i què passarà amb la torre de control física de Menorca, que està a punt d'acabar el seu període de validesa”, va afegir el senador popular.
El Senador per Menorca, Cristóbal Marqués ha criticat que el PSOE no hagi donat suport a la proposta i els seus continus canvis d'opinió “el PSOE vota a favor a les Balears i Menorca perquè es paralitzi la torre de control virtual, fa una setmana el ministre Puente va dir clarament que el Govern no pararia el projecte, i avui s'han abstingut a la proposta de paralització. Una traïció del senador del PSOE Balears a Menorca”.
Marqués ha dit que “si la setmana passada demanàvem al ministre Puente ser escoltats, avui demanem explicacions als senadors del Partit Socialista de Balears sobre per què voten una cosa a les illes i una altra a Madrid”.
El PP defensa la paralització de la torre virtual i la construcció immediata d'una nova torre de control a l'Aeroport de Menorca.




