Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Les reserves hídriques de Menorca baixen fins al 50% durant el mes de juny

A Mallorca les reserves es situen també en el 50% mentre que a Eivissa baixa fins al 35%

Albufera des Grau / GOIB

Albufera des Grau

Maó

Les reserves hídriques de Balears han disminuït al 50% durant el mes de juny, un descens de 2 punts percentuals respecte al mes anterior i 9 punts percentuals per sota del mateix període de l'any passat, quan les reserves es trobaven al 59%.

Aquesta situació exigeix una vigilància contínua i una gestió rigorosa dels recursos hídrics. Tot el territori segueix en estat de prealerta, encara que l'evolució de l'índex indica que, de mantenir-se la situació, es preveu que Formentera pugui entrar en alerta al juliol.

Pel que fa al percentatge de reserves per illes, Mallorca ha baixat del 53% al 50%, Menorca del 51% al 50% i Eivissa del 36% al 35%.

Les dades de l'AEMET indiquen que el mes de juny ha estat normal en termes de precipitacions, amb una mitjana de 12,9 l/m² en comparació amb la mitjana històrica de 14,9 l/m².

Menorca ha tingut un mes sec amb 3,9 l/m² enfront dels 12,9 l/m² de la mitjana històrica; Mallorca ha estat normal amb 14,2 l/m² enfront dels 16,3 l/m² històrics; Formentera ha tingut un mes normal amb 5,2 l/m² enfront dels seus històrics de 5,9 l/m²; i Eivissa ha tingut un mes humit amb 15,7 l/m² en comparació amb els seus històrics de 9,1 l/m².

L'anàlisi interanual de les precipitacions mostra que les Balears han aconseguit un 78% de la mitjana esperada.

Quant a temperatures, el mes de juny ha estat càlid, amb una temperatura mitjana de 22,5°C, la qual cosa representa una anomalia de 0,5°C per sobre de l'habitual.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir