451.000 euros de Madrid per a la Menorca Talaiòtica
Les subvencions es destinaran als jaciments de Torre d'en Galmés i Son Catlar

Torre d'en Galmés rebrà una subvenció de Madrid per a que es pugui seguir estudiant el jaciment. / SER Menorca

Maó
El Ministeri de Cultura ha aprovat la tramitació d’una subvenció de 451.000 euros al Consell Insular de Menorca, pel finançament d’intervencions arqueològiques als jaciments públics de la Menorca Talaiòtica
Des de l’Agència Menorca Talaiòtica s’informa que aquesta subvenció es destinarà íntegrament a dos projectes d’excavació, restauració i consolidació, a dos dels poblats de titularitat pública: Torre d’en Galmés i Son Catlar.
En el cas de Torre d’en Galmés, el projecte planteja l’excavació del talaiot central del poblat i les estructures annexes a aquest. Posteriorment, es duran a terme els treballs de restauració i consolidació de les estructures excavades de cara a la seva inclusió en el recorregut interior de visita del jaciment. El pressupost d’aquest projecte és de 403.334,66 €.
Pel que fa a Son Catlar, es proposa la restauració d’un tram de muralla. Aquest projecte té un pressupost de 48.369,75 €.
El conseller de Cultura, Educació, Joventut i Esports, i president de l’Agència Menorca Talaiòtica, Joan Pons Torres, ha agraït la ajuda però també ha recordat que el 2022 el Ministeri de Cultura va prometre 1 milió d'euros per la Menorca Talaiòtica.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




