El fum dels incendis de Canadà arriba a les Balears
El fum va començar a arribar a Espanya a principis de setmana empès per la circulació atmosfèrica, que distribueix la calor i la humitat al voltant del planeta

Circulació del fum procedent de Canadà / Eltiempo.es

Maó
El fum dels incendis del Canadà ha arribat a diverses zones d'Espanya, entre les quals hi ha les Balears.
Segons el portaveu de eltiempo.es, Roberto Granda, no s'esperen conseqüències rellevants en superfície o que puguin perjudicar la població, ja que no afecta la qualitat de l'aire.
El portaveu del portal meteorològic explica que el fum ha estat generat als més de 428 incendis forestals que s'han declarat durant l'agost a la regió de la Colúmbia Britànica.
El fum va començar a arribar a Espanya a principis de setmana empès per la circulació atmosfèrica. Aquesta distribueix la calor i la humitat al voltant del planeta i pot impactar també a la dispersió de contaminants com el fum dels incendis forestals.
Segons Granda, la circulació atmosfèrica en capes mitjanes i altes ha afavorit que aquest fum arribi al país. Concretament, ha especificat que arriben a les capes mitjanes, enterbolint els cels com ho faria la calima.
A més, el portaveu detalla que les zones més afectades per aquest ambient tèrbol seran les del nord-est del país, al llarg de la vall de l'Ebre i Catalunya. En aquest context, Navarra, Aragó i Catalunya, així com el nord de la Comunitat Valenciana i les Balears seran les zones on més es noti la presència del fum.




