La Campanya de Vacunació contra la Grip comença el 7 d’octubre
El pla pilot d’immunització a 24 escoles començarà una setmana després, el 14 d’octubre

Ana Escobar (EFE)

Maó
La consellera de Salut, Manuela García, i la directora general de Salut Pública, Elena Esteban, acompanyades pel coordinador autonòmic de Pediatria del Servei de Salut, Juan Carlos de Carlos, han presentat la Campanya de Vacunació contra la Grip per a la temporada 2024-2025. El principal objectiu d’aquesta campanya és millorar els nivells de cobertura entre tots els col·lectius de risc recollits en campanyes anteriors.
La consellera ha assenyalat que l’objectiu d’aquesta campanya, la primera que du a terme de manera íntegra aquesta Conselleria i en què s’han augmentat els esforços perquè es vacunin més persones, és, almenys, «aconseguir revertir la tendència de baixes cobertures de les darreres campanyes, un primer pas per consolidar el canvi i augmentar progressivament les cobertures vacunals».
Com a principals novetats d’aquesta campanya, cal destacar el pla pilot de vacunació a les escoles, en el qual participaran 24 centres educatius públics, concertats i privats —11 a Mallorca, 8 a Eivissa i Formentera i 5 a Menorca—, i la possibilitat que tota la població diana que vulgui vacunar-se pugui acudir a diversos centres de salut en horari de matí i capvespre sense haver de demanar cita.
En aquesta ocasió, la campanya començarà dilluns que ve, 7 d’octubre, amb l’inici de la vacunació de les persones institucionalitzades a residències d’ancians i centres de dia, a qui s’inocularan els vaccins contra la grip i la COVID-19. Personal del Servei de Salut es desplaçarà a les residències per immunitzar aquest col·lectiu de risc.
La vacunació sense cita, a partir del 4 de novembre
Una setmana més tard, el dilluns 14 d’octubre, s’iniciarà la campanya per vacunar la població general als centres de salut. Les persones que vulguin immunitzar-se contra el virus estacional podran sol·licitar cita a través del telèfon d’InfoSalut (971 22 00 00) o a la web www.grip.caib.es, on també es podran consultar els horaris dels centres de salut on es vacunarà sense cita a partir del 4 de novembre.
Aquesta vacunació sense cita s’habilitarà a un total de 16 centres de salut i als hospitals de Can Misses d’Eivissa i Mateu Orfila de Maó.
Aquests dispositius immunitzaran la població de dilluns a divendres, en horari de capvespre i de matí, i de manera ininterrompuda els dissabtes.
La vacunació a les escoles
La Direcció General de Salut Pública ha programat per a aquesta campanya un pla pilot de vacunació a 24 centres escolars públics. La població infantil diana d’aquesta iniciativa són els infants del segon cicle d’educació infantil, és a dir, tots els alumnes nascuts els anys 2019, 2020 i 2021. 2.900 infants estan cridats a vacunar-se.
El dilluns 14 d’octubre s’encetarà aquest pla pilot, així com la vacunació universal dels infants entre 6 i 59 mesos d’edat (4 anys i 11 mesos), que conclourà un mes més tard, el 14 de novembre.
El motiu de la immunització universal d’aquest col·lectiu, ja implantada la campanya contra la grip passada, és que els infants d’aquesta edat pateixen freqüentment la grip i, tot sovint, de manera molt greu. A més, solen ser els principals transmissors del virus gripal a altres col·lectius diana. Amb això no solament es brinda al menor una protecció individual, sinó que també les persones vulnerables del seu entorn es protegeixen del contagi.
La pauta de vacunació d’aquests infants sans és d’una sola dosi, i als més petits, dels sis mesos als dos anys, se’ls administrarà un vaccí inactivat injectable. A la resta de menors de la franja d’edat, des dels 2 anys fins als 4 anys i 11 mesos, se’ls inocularà una vacuna antigripal intranasal.




