Sociedad

Cinc policies locals de Ciutadella es traslladen a València per a tasques de rescat i neteja

Als propers dies més efectius podrien anar a la Comunitat Valenciana

Cinc agents municipals s'han desplaçat a la Comunitat Valenciana per col·laborar en tasques de rescat i neteja. / Ajuntament de Ciutadella

Maó

Un equip format per cinc efectius de la Policia Local de Ciutadella ha salpat aquest diumenge al matí a la zona afectada per la DANA a València per sumar esforços i col·laborar amb les feines de rescat i neteja en aquesta situació d'emergència. Aquest primer desplaçament té com a objectiu avaluar lʼescenari i posar-se al servei dels dispositius dʼemergències que operen a la zona.

Aquesta acció solidària s'ha realitzat amb el suport i la coordinació de la International Police Association, una comunitat independent formada per membres de diferents serveis de policia, tant en actiu com retirats, i amb un vehicle 4×4 ben equipat de Marsave Rescue , amb què els agents es desplacen i transporten material tècnic i sanitari imprescindible per a les tasques de rescat i neteja.

És important destacar que encara que s'han enviat cinc efectius, la llista de voluntaris disposats a col·laborar ha estat molt més àmplia. Aquests agents, tot i no viatjar, han contribuït a fer que els serveis policials locals no es vegin afectats, mantenint el bon funcionament de la seguretat a Ciutadella.

Durant els propers dies, es valorarà la possibilitat d'enviar més reforços en funció de l'evolució de la situació i del retorn dels agents que s'han desplaçat.

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí...