L’Hospital Mateu Orfila renova dues sales d’estar per a pacients i familiars
És una iniciativa de la Comissió d’Humanització per oferir espais més amables i càlids
Nova sala d'estar de l'Hospital Mateu Orfila / Redac
Maó
L’Hospital Mateu Orfila ha renovat dues sales d’estar per a pacients i acompanyants amb l’objectiu de millorar la seva experiència durant l’estada hospitalària.
La iniciativa va sorgir de la Comissió d’Humanització de l’Àrea de Salut de Menorca i s’ha duit a terme amb el suport de la Gerència i el finançament de la Subdirecció d’Humanització, Atenció a l’Usuari i Formació del Servei de Salut de les Illes Balears.
Les dues sales que s’han renovat són a les unitats d’hospitalització de Cirurgia i Medicina interna. S’ha comprat nou mobiliari, s’han pintat les parets de colors més suaus i s’han posat llums de peu i plantes per crear un espai més càlid i acollidor per a les persones que han de passar temps acompanyant un pacient a l’Hospital.
La idea és evitar l’aparença d’un entorn mèdic, que la gent se senti més com en una sala d’estar de casa seva
— Ana Sanchis
En aquest sentit, Ana Sanchis, infermera de Pediatria i presidenta de la Comissió d’Humanització, ha explicat que la idea és evitar l’aparença d’un entorn mèdic, que la gent se senti més com en una sala d’estar de casa seva i que puguin disposar d’un espai on tenir moments de relaxació i de certa privacitat, especialment en situacions on el pacient està en una habitació compartida.
El nou disseny de les sales està pensat per a un ús polivalent, perquè els usuaris hi puguin descansar, menjar o fer feina. En cada una de les sales, s’han creat dues zones d’estar, amb sofà i butaques —còmodes i alhora fets d’uns materials que en faciliten la neteja i desinfecció—, així com una zona amb una taula i cadires. També hi ha una prestatgeria amb recursos lúdics per als usuaris —com ara llibres i jocs de taula— i un punt de càrrega de dispositius mòbils.
Aquestes sales també estan a disposició dels professionals, perquè puguin disposar d’un entorn tranquil i agradable per comunicar males notícies o per a compartir informació sensible amb els pacients o acompanyants, tenint en compte les necessitats emocionals que es precisen en aquests moments.
A la presentació de les noves sales han acudit la presidenta de la Comissió d’Humanització, Ana Sanchis, i la responsable del Servei d’Atenció a l’Usuari, Otília Pons. Amb aquesta acció, es pretén millorar l’experiència de la població atesa al Servei de Salut per mitjà d’una assistència més humanitzada, tenint en compte totes les necessitats de les persones i creant entorns que facilitin la recuperació i el benestar emocional.




