Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Es Born serà per a vianants a partir de juliol

En un primera fase s'eliminaran els vehicles i, posteriorment, es farà un concurs d'idees per reformar tota la plaça

Ciutadella / Ajuntament de Ciutadella

Ciutadella

Ciutadella

L'Ajuntament de Ciutadella posa en marxa la reordenació de la mobilitat al nucli antic amb la conversió de la plaça del Born a una zona de preferència de vianants a partir de l'1 de juliol.

Es Born deixarà de ser un espai dominat pels cotxes per convertir-se en un lloc de convivència. Així ho assegurava aquest dilluns l'alcalde, Llorenç Ferrer, qui destacava que es tracta només de la primera fase del projecte de reordenació de la mobilitat. L'objectiu, assegura Ferrer, és recuperar la plaça per a la vida quotidiana, l'activitat cultural i l'enfortiment del teixit comercial.

Amb aquesta actuació, s'elimina la borsa d'aparcament de zona blava. A canvi, es redistribuiran les places d’aparcament a la Plaça des Pins i es crearan zones de rotació de curta durada per facilitar les gestions administratives i comercials.

A més dels aparcaments a Sa Coma i Dalt Sa Quintana, es crearan 65 noves places, 25 de zona verda per a residents del nucli antic i 40 de zona blava. Finalment, el projecte preveu fins a sis places adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, superant amb escreix les ràtios establertes per la normativa estatal i autonòmica.

Un dels punts clau del projecte és el trasllat de la parada principal d'autobús a l’avinguda Mascaró Pasarius, permetent la reordenació del trànsit i millorant la qualitat del servei. Així mateix, es completarà el carril bici fins a l'escola Joan Benejam, garantint un recorregut segur per a famílies i infants.

D'altra banda, ha remarcat que la plaça es dotarà de mobiliari urbà dissenyat per ser funcional i desmuntable, especialment durant les festes com Sant Joan. Es col·locaran bancs, butaques, jardineres, aparcabicicletes i papereres seguint criteris d'accessibilitat, estètica i sostenibilitat.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir