Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Menorca afronta un estiu amb temperatures que estaran per damunt de l'habitual

La primavera ha estat molt càlida, amb una temperatura mitjana de 16,1 ºC i una anomalia respecte als valors normals de 1,0 ºC

Brais Lorenzo (EFE)

Maó

Menorca deixa enrere una primavera especialment càlida i afrontarà un estiu que també tindrà temperatures per damunt del normal.

Així es després de la memòria meteorològica presentada aquest dimarts per l’Agència Estatal de Meteorologia a Balears, i que adverteix també del perill de la creació de DANA’s de cara al final d’agost i setembre.

L'estiu començarà oficialment dissabte 21 de juny, i es prolongarà fins el dilluns 22 de setembre, tenint una durada de 93 dies.

L'AEMET pronostica que el més probable és que el proper trimestre es registrin temperatures més altes de les habituals, amb una mitjana superior als 24 graus.

Des de mitjan juliol a mitjans agost se solen assolir les temperatures més altes de l'any, tant màximes com mínimes, normalment associades onades de calor, provocades per entrades d'aire d'origen africà, aquest fet podria provocar l’arribada de DANA’s i pluges torrencials.

Estiu sec

Durant el trimestre de juliol a setembre sol ploure 81 l/m². Les prediccions apunten que el més probable és que plogui menys d'aquesta quantitat. Segons el mes que ens trobem el tipus de precipitació és diferent. Fins a la primera quinzena d'agost, les pluges solen ser febles i anar acompanyades de fang i enregistrar-se alguna tempesta, en general seca. A partir de la segona quinzena d'agost, es van intercalant alguns dies amb inestabilitat, de manera que se solen registrar, ocasionalment, ruixats i tempestes intenses, que poden anar acompanyades de cops de vent fort i/o possibles tornados (cap de fibló) i trombes marines.

Primavera molt càlida

La primavera ha estat molt càlida, amb una temperatura mitjana de 16,1 ºC i una anomalia respecte als valors normals de 1,0 ºC.

En termes d'anomalies, els mesos més càlids van ser març i abril amb 1.1ºC i temperatures mitjanes de 13,7ºC i 15,8ºC respectivament. El mes menys càlid va ser el maig amb una temperatura mitjana de 18,7ºC i una anomalia de 0,7ºC. La primera desena de juny és molt càlida amb anomalia de 2,6ºC.

La temperatura més alta va superar els 30ºC: va arribar a 32,8ºC, el 2 de juny, a Ciutadella. La temperatura mínima més baixa va ser 6ºC, registrada el 28 de març a Cala Galdana.

La temperatura mínima més alta va correspondre a una nit tropical: va ser de 20,8ºC, i es va registrar el 4 de juny a Cala Galdana. A la primera desena de juny s'han comptabilitzat 3 nits tropicals i el més normal és 6 al mes.

Primavera humida

A Menorca, la primavera ha estat de mitjana plujosa. Ha plogut un 46% per sobre dels valors normals. Si el més normal és que de mitjana plogui 98 l/m² durant aquesta estació ha plogut

144 l/m². Març va ser molt plujós, abril sec i maig plujós. Primera desena de juny molt seca.

És important assenyalar que el març va ser un mes especialment plujós: de mitjana va ploure 73 l/m² quan el normal és 35 l/m². Això suposa un 110% per sobre del que és normal, és a dir, aproximadament el doble. A l'Aeroport de Menorca, va ploure 113 l/m², el triple del normal, que són 38,2 l/m². Amb registres des del 1969, fa 56 anys.

La precipitació màxima diària va ser de 54,0 l/m², l'11 de maig, a Ciutadella Torre d'en Quart. Hi ha hagut 6 dies amb pluges acompanyades de fang, nombre que es considera normal.

Durant la primavera, 8 dies amb tempesta i 2 amb precipitació en forma de calamarsa.

Pel que fa a dies de vent fort ha estat normal. A l'aeroport hi va haver 24 dies. La ratxa màxima de vent es va registrar el dia 29 de març, va ser de 89 km/h del N a Es Mercadal. La major alçada d'onades significativa de la primavera va ser de 6,3 m el 29 de març.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir