Tot a punt perquè arrenqui el Menorca Music Festival
El festival que promou la bona música i un planeta més sostenible comença a sonar el dimecres dia 30 a Es Mercadal
Festival de Música sostenible / Menorca Msu
El compte enrere ha començat. El Menorca Music Festival (MMF) es prepara per donar el tret de sortida a una nova edició carregada de música, ambient festiu i compromís ambiental. A partir del dimecres 30 de juliol i fins al divendres 8 d’agost, el Recinte Firal d’Es Mercadal es convertirà en l’epicentre musical de l’illa, amb un cartell que combina noms de gran renom nacional amb talent emergent de Menorca.
El MMF destaca per ser molt més que una sèrie de concerts: és un esdeveniment dissenyat amb una clara consciència ecològica. L’organització aposta per demostrar que una gran cita musical pot conviure amb el respecte pel medi ambient, impulsant una filosofia de zero residus i fomentant accions de micro responsabilitat individual. En aquest sentit, es promou activament la sensibilització sobre el canvi climàtic i es convida el públic a participar de manera conscient i responsable.
Música per a tothom, sense barreres
Tots els concerts es faran a l’aire lliure en un espai inclusiu, sense barreres arquitectòniques, que facilita l’accés universal. Les portes del recinte s’obriran cada vespre a les 19 hores, mentre que l’inici dels concerts serà a les 21 hores. A més, per fer l’experiència més completa, hi haurà una zona "Village" amb food trucks per satisfer la gana dels assistents, oferint opcions variades en un entorn festiu i còmode.
El festival té la voluntat de ser un espai on tothom hi tingui cabuda: famílies, grups d’amics, públic jove i persones amb diversitat funcional. L'objectiu és que la música uneixi i inspiri, sense excepcions.
Cartell variat amb artistes de renom i locals
L’edició d’enguany ofereix un cartell eclèctic, capaç d’arribar a diferents sensibilitats musicals. Obrirà el festival el grup Amaral, que actuarà el dimecres 30 de juliol, acompanyat de l’artista local Lara Pons. Amaral va passar pels estudis de Los40 Menorca a mitjans dels anys 90, quan donaven a conèixer el seu primer disc, que va ser un èxit i que els va consolidar en el panorama musical del país. El divendres 1 d’agost serà el torn de Love of Lesbian, amb l’obertura a càrrec de Fusiona2, el grup de Jose Luis Linares. El dissabte 2, la festa continuarà amb ABBA The New Experience, un espectacle que transportarà el públic als grans èxits del pop europeu. Aquest espectacle triomfa allà on va dons públic de moltes diferents generacions xalen per igual.
El diumenge 3 d’agost, la menorquina que més triomfa darrerament en el món de la música actualment, Chiara Oliver, oferirà una vetllada més íntima i delicada, mentre que el dilluns 4, els populars Camela ompliran l’escenari amb el seu estil inconfusible. Camela es un grup etern, incombustible, que compta amb una gran quantitat de fans de vàries generacions que els segueixen des de que van sortir els seus primers èxits en cintes de cassette. El dimarts 5 serà el moment de Guitarricadelafuente, i el festival culminarà el divendres 8 d’agost amb Rigoberta Bandini, precedida per l’actuació de l’artista local Dani Juanico. Tot un luxe.
Sostenibilitat i cultura, de la mà
El Menorca Music Festival consolida així el seu model de festival compromès amb el planeta, integrador i arrelat al territori. L’esdeveniment no només omple l’estiu d’espectacle i emoció, sinó que també proposa un model de cultura responsable, on el gaudi no està renyit amb la cura del medi ambient.
Amb una organització que aposta per la qualitat artística i la consciència ecològica, el MMF vol esdevenir un referent cultural dins i fora de Menorca. Ara sí: tot a punt perquè la música comenci a sonar, i el missatge també.

Luis Soler
Desde los 14 años está en antena. Lo que empezó como un juego se convirtió en una pasión. Sus estudios...




