Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El servei de neteja del litoral del Govern retira 6.479,55 quilos de residus durant el mes de juliol

Mallorca concentra el major volum de recollida (3.656,70 kg), seguida d’Eivissa (1.265,65 kg), Menorca (1.135,60 kg) i Formentera (421,60 kg)

GOIB

Maó

Durant el mes de juliol, el servei de neteja del litoral gestionat per Ports de les Illes Balears (PortsIB), organisme dependent de la Conselleria de la Mar i del Cicle de l’Aigua, ha retirat un total de 6.479,55 quilos de residus de les costes de les Illes Balears, amb una mitjana diària de 209,02 quilos. La tasca és duta a terme per 23 embarcacions, distribuïdes en dues categories segons la zona d’actuació: les embarcacions de tipus platja, que operen en zones poc profundes, i les de tipus litoral, que poden allunyar-se fins a cinc milles de la costa.

Mallorca ha concentrat la major part dels residus retirats, amb 3.656,70 quilos, seguida d’Eivissa, amb 1.265,65 quilos; Menorca, amb 1.135,60 quilos; i Formentera, amb 421,60 quilos. Pel que fa a la distribució segons el tipus d’embarcació, les de platja han recollit 4.198,15 quilos, mentre que les de litoral n’han retirat 2.281,40.

Quant a la composició dels residus, gairebé la meitat correspon a plàstics (47,69%), seguits de fusta (36,66%), residus orgànics (7,05%), vegetació (5,77%), oli (0,32%) i altres materials diversos (2,51%).

A més de la recollida ordinària, durant el mes de juliol s’han realitzat actuacions especials per fer front a diverses incidències. A Mallorca, s’han remolcat dues embarcacions, s’ha rescatat una tortuga i s’ha retirat una dispersió de combustible; a Menorca, s’ha retirat també una dispersió de combustible i bidons de plàstic; a Eivissa, s’han remolcat dos patins de pedals a la deriva; i a Formentera, s’ha recollit una gandula, un para-sol i una roda.

Durant aquest període també s’han atès sis avisos, quatre en col·laboració amb Salvament Marítim i el servei d’emergències 112, i dos més a instàncies d’institucions o particulars.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir