Maó vigilarà els jaleos amb un sistema de control càmeres per tenir imatges en temps real
El CECOPI estarà centralitzat a les dependències de la Policia Local, al polígon de Maó
Les festes de Gràcia veuen el seu programa modificat substancialment pel mal temps. / Ajuntament de Maó
Maó
La Policia Local de Maó comptarà enguany per primera vegada amb el centre de control operatiu, el CECOPI, de les festes de Gràcia centralitzat a les dependències del carrer de Binimaimut.
Això permetrà reunir tots els recursos en un mateix edifici centralitzant així com totes les comunicacions. A més, durant els dies 7 i 8 de setembre, es treballarà de forma coordinada amb la Policia Nacional, Protecció Civil i Creu Roja en un mateix espai, permetent així una millor coordinació i agilitat de resposta.
A més, el nou sistema de control de càmeres permetrà obtenir una imatge en temps real de tot allò que succeeixi a la plaça del Jaleo, així com als accessos, donant com a resultat una millor cobertura i seguretat d’aquesta zona que resulta una de les més conflictes per la densitat de persones que hi conflueixen.
El dispositiu policial comptarà també amb efectius presents en les principals ubicacions on es desenvolupa la festa i altres espais de gran afluència de persones, tenint com a objectiu garantir la seguretat ciutadana, prevenir conductes incíviques, preservar la convivència veïnal i fer complir les ordenances municipals.
Com és habitual, es reforçarà l’operatiu amb la presència de més agents a punts de control i també de patrullatge dinàmic, tant de la Policia Local com d’altres cossos de seguretat de l’Estat.
S’ha de recordar que la Policia Local de Maó es va traslladar a les dependències del carrer Binimaimut a finals de l’any passat, centralitzant així tots els efectius policials, recursos i personal en una mateixa comissaria, incrementant l’efectivitat del cos.