El Mateu Orfila amplia l'espai del Servei d'Oncologia
La psicooncòloga disposarà d'un despatx propi a la mateixa àrea

La psicooncòloga del Mateu Orfila Nike Moyano al nou despatx habilitat. / ASME

Maó
L’Hospital Mateu Orfila ha incrementat les instal·lacions destinades a l’atenció de pacients amb càncer amb la creació d’una nova sala a l’Hospital de Dia. El Servei d’Oncologia passa ara de cinc a sis consultes, un per a cadascun dels quatre oncòlegs, la infermera referent i la psicooncòloga.
La nova consulta acull a aquesta última, la psicooncòloga, que pot concentrar en un mateix espai les sessions individuals i les activitats grupals. Al llarg de l’any s’hi organitzen tallers presencials per a persones en tractament. L’oferta es complementa amb un taller de mindfulness en línia de 90 minuts setmanals.
Cal recordar que Oncologia va completar la plantilla l’octubre de 2024 amb la incorporació d’un quart especialista. Fins a mitjan setembre d’aquest any, l’activitat ha crescut un 13,8 %: s’han registrat 9.467 consultes, davant les 8.318 del mateix període de l’any anterior. D’aquest total, 279 han estat primeres visites i 9.188, controls de seguiment.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




