Consell i Ajuntament de Ciutadella signen la cessió dels terrenys del futur centre d’atenció per a persones amb discapacitat física
El nou centre oferirà serveis residencials, centre de dia i recursos especialitzats en rehabilitació i atenció integral per a persones amb mobilitat reduïda, així com per a persones que han patit un ictus o amb malalties degeneratives
Redac
Maó
El Consell Insular i l’Ajuntament de Ciutadella han formalitzat aquest dimarts l’acte de cessió d’una solar destinat a la construcció d’un centre polivalent d’atenció integral per a persones amb discapacitat física. L’equipament s’ubicarà a la parcel·la número 2 del sector nord de Santa Rita, un solar de 4.500 m² que l’Ajuntament cedeix per un període de 75 anys.
El nou centre oferirà serveis residencials, centre de dia i recursos especialitzats en rehabilitació i atenció integral per a persones amb mobilitat reduïda, així com per a persones que han patit un ictus o que conviuen amb malalties degeneratives.
“És una passa cap a un projecte històric i llargament reivindicat. Permetrà fer realitat la creació d’un centre que donarà resposta a una necessitat que les entitats socials van posar sobre la taula ja l’any 2017”, ha afirmat el president del Consell Insular, Adolfo Vilafranca.
Vilafranca ha explicat que, actualment, Menorca no disposa d’un equipament específic que combini atenció integral, serveis residencials i centre de dia per a persones amb discapacitat física. "Ara mateix, les persones amb discapacitat física que necessiten una plaça residencial es veuen abocades a traslladar-se a Mallorca, dependre de l’atenció domiciliària o anar a un geriàtric, encara que no els pertoqui per edat”, ha afirmat. El nou solar permetrà ubicar “un centre polivalent on aquestes persones podran viure amb autonomia, dignitat i amb els recursos necessaris per a les seves necessitats concretes", ha afegit.
El batle de Ciutadella, Llorenç Ferrer, ha afirmat que "avui és un dia molt positiu per a Ciutadella, un moment en què un projecte de llarga reivindicació comença a fer-se realitat. És un honor poder cedir aquest espai perquè aquest nou centre pugui convertir-se aviat en una realitat a Menorca.”
Ferrer ha agraït “la col·laboració amb el Consell Insular i amb la Fundació de Persones amb Discapacitat de Menorca, i esperam que ben prest el centre sigui una realitat”.




