Un centenar d'especialistes en patrimoni cultural demanen al Consell que pari la rotonda de doble nivell de Rafal Rubí
Entre els signants de la petició hi ha catedràtics, directors de museus i, fins i tot, la vicerrectora de la Universitat de Granada

Imatge del pont que s'ha de construir amb la rotonda de doble nivell i que els especialistes en patrimoni històric demanen que, com diu la Unesco, es tiri a terra. / SER Menorca

Maó
Més d'un centenar d'especialistes en patrimoni cultural de tot l'Estat han signat un manifest en el que reclamen al Consell de Menorca que paralitzi la construcció de la rotonda de Rafal Rubí, per afectar a una zona que és Patrimoni Mundial per la UNESCO.
Els experts alerten que tirar endavant el projecte és un greu error i un escàndol internacional. En el seu escrit, els signants, entre ells catedràtics, doctors, experts en paisatge, arquitectes, geògrafs, membres de ICOMOS, la vicerrectora de la Universitat de Granada i directors de museus procedents de Barcelona, Madrid, Granada, València, el País Basc, Castella-la Manxa, Salamanca, Valladolid, Canàries, França i altres territoris, a més de Menorca adverteixen amb claredat que és una greu pífia pretendre seguir per un camí que la UNESCO desaconsella.
Entenen que el Consell té el deure de mantenir la credibilitat de Menorca i modificar el projecte en licitació per a protegir de manera efectiva el patrimoni. Els especialistes recorden que la carretera general ME-1 ha estat millorada en altres punts amb alta intensitat de trànsit sense necessitat d'estructures de doble nivell. Persistir amb aquesta opció, afirmen, en ple territori Patrimoni Mundial només pot conduir al descrèdit institucional.
Els signants del document reclamen una solució de consens que contempli l'eliminació del pont i la intersecció a mitjà construir, tal com han sol·licitat els organismes internacionals.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




