Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Consum demana cap a l'hora de comprar a les rebaixes

S'aconsella planificar bé per evitar despeses innecessàries

Molts comerços inicien avui el període de rebaixes / LUIS TEJIDO (EFE)

Molts comerços inicien avui el període de rebaixes

Maó

Amb l’arrencada de les rebaixes de gener es preveu un augment notable de les compres. Davant aquest fet, la Direcció General de Consum recorda que les rebaixes només signifiquen baixades de preu i que no poden afectar ni la qualitat, ni la seguretat, ni els drets dels consumidors.

Des de Consum s’aconsella planificar les compres, marcar-se un pressupost i fer una llista prèvia per evitar despeses innecessàries. També es recorda que els establiments han de mostrar de manera clara el preu original i el preu rebaixat, o bé el percentatge de descompte. Aquest preu de referència ha de ser el més baix dels trenta dies anteriors a l’inici de les rebaixes.

Els productes amb descompte han d’estar clarament identificats, separats de la resta i haver format part de l’oferta habitual del comerç durant almenys un mes. En cap cas es poden posar en rebaixes articles defectuosos o amb una qualitat inferior a la normal.

Un altre punt clau és conservar sempre el tiquet o la factura, imprescindibles per fer qualsevol reclamació, canvi o devolució. A més, es recomana prioritzar els comerços adherits al Sistema Arbitral de Consum, un sistema gratuït i ràpid per resoldre conflictes.

Consum recorda també que els comerços no estan obligats a acceptar devolucions de productes en perfecte estat, llevat que la seva política comercial ho permeti. En les compres per internet, però, la llei reconeix un termini de catorze dies per desistir de la compra sense donar explicacions. Si el producte té un defecte de fabricació, es pot exigir la reparació o la substitució.

Jordi Ribera

Jordi Ribera

Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir