Els aqüífers menorquins pateixen una sobreexplotació de fins el 45%
Les reserves hídriques van marcar un mínim històric a la nostra illa de només el 34%

Les reserves hídriques de Menorca no paren de baixar. / Cadena SER

Maó
Menorca pateix una sobreexplotació dels aqüífers brutal que ha fet que al 2025 les reserves hídriques de Menorca assolissin un mínim històric del 34% a l’agost.
Maó i Ciutadella són les poblacions que més aigua consumeixen i també les que més capten dels pous sense permetre que els aqüífers es recuperin. Agustí Rodríguez, geòleg i redactor del Pla Hidrològic de Balears, afirma que a Llevant i Ponent la sobre explotació arriba al 45%. Es tracta d'uns recursos que després no es recuperen. pel que fa al centre de l'illa la sobreexplotació oscil·la entre el 10 i el 25%.
Una de les raons principals d’aquest dèficit dels aqüífers cal cercar-la en l’increment de turistes en temporades on no venien abans.
En aquest sentit, Rodríguez veu lògic i necessari que es construeixin infraestructures però no tant que la majoria d’ajuntaments de l’illa no prenguin mesures per a controlar el consum d’aigua.

Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de...




