L'APB vol crear un cartografia de les espècies animals que habiten el port de Maó
L’objectiu és conèixer amb precisió quines són aquestes espècies, on es localitzen i en quines condicions es troben

David Arquimbau

Maó
L’Autoritat Portuària de Balears treu a licitació una cartografia de la distribució els habitats i les espècies animals que viuen al port de Maó amb l’objectiu de conèixer amb precisió quines són aquestes espècies, on es localitzen i en quines condicions es troben.
Amb aquesta actuació es cerca garantir que qualsevol actuació futura tingui en compte la protecció i la conservació d’aquest entorn únic. El projecte, dotat amb una inversió de més de 330.000 euros, permetrà disposar d’una eina científica essencial per planificar el futur del port des del respecte al medi ambient.
A més, el projecte preveu l’organització de jornades tècniques i divulgatives obertes a la difusió dels resultats. L’objectiu és apropar a la ciutadania i als professionals el coneixement generat i afavorir que les actuacions i els treballs d’infraestructures al port de Maó es desenvolupin amb més informació, cura i respecte per l’entorn marí.
Aquesta iniciativa té l’origen en experiències prèvies en l’àmbit portuari, quan va ser necessari paralitzar una actuació a Cala Corb en detectar-se la presència d’una espècie de coral endèmica de la zona. Aquesta troballa va posar de manifest la importància d’anticipar-se i de comptar amb informació detallada i rigorosa que permeti compatibilitzar l’activitat portuària amb la preservació del medi marí.




