Els ecologistes demanen baratar el tram del Camí de Cavalls a Addaia
Volen cuidar una zona plena d'aus migratòries i espècies protegides
Zona humida del tram del Camí de Cavalls a Addaia. / GOB
Maó
El grup ecologista GOB, la Societat Ornitològica de Menorca i la Societat Espanyola d’Ornitologia demanen que es modifiqui el traçat del camí de Cavalls al tram d’Addaia per protegír l’entorn mediambiental de la zona.
La petició no és nova. Les tres entitats ja ho van demanar fa cinc anys sense rebre cap resposta del Consell Insular de Menorca. El motiu és que el Camí és molt transitat i això afecta a les aus que fan estada a les antigues salines, algunes d’elles espècies protegides.
Allí es veuen espècies com l’àguila peixetera, passa-rius, corbs marins, anàtids, agrons, soterins, cames de jonc i demés i és un espai d’acollida de centenars d’aus migradores. Les entitats conservacionistes ja van van suggerir dos camins alternatius, un que seria més definitiu però requereix més temps, i un de provisional que seria fàcil d’aplicar.
Les tres entitats demanen al Consell que es prengui una decisió prest després de cinc anys d’espera acumulats.
Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí...Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de tot el que passa.