Foment del Turisme es reuneix amb una quinzena d'empreses a la ITB
L'objectiu és atraure turistes alemanys en temporada mitja i baixa
Begoña Mercadal, gerent de la Fundació Foment del Turisme de Menorca, encapçala les reunions a la ITB. / FFTM
Maó
La delegació de la Fundació Foment del Turisme de Menorca es troba aquests dies a la ITB de Berlín, la fira turística més important pel mercat alemany per potenciar la temporada baixa. Ja s’han tancat reunions amb més de quinze gegants del sector, entre turoperadors i línies aèries.
Els representants de Menorca han dissenyat un calendari intens de trobades per consolidar l'illa com una destinació sostenible i, sobretot, per avançar en la desestacionalització. La fira, que se celebra aquests dies a Berlín, serveix d'aparador no només per a les nostres platges, sinó també per a la cultura i la gastronomia menorquina, que és la protagonista de diversos showcookings a l’estand de les Illes Balears.
Aquest 2026, la Fundació ha posat el focus en els grans actors del mercat. Ja s'han assegut a la taula de negociació amb turoperadors de referència com TUI, Alltours o DERTOUR, i amb gegants de les reserves com Expedia. Però la clau per aconseguir que els turistes arribin de manera esglaonada durant tot l'any també passa pel cel; per això, s'han mantingut contactes estratègics amb aerolínies com Edelweiss i EasyJet Holidays.
L'objectiu final és repetir èxits com el de l'any passat, quan es va tancar la gravació d'un programa especial sobre l'illa en una de les televisions més vistes d'Alemanya. Amb aquesta ofensiva comercial, Menorca vol assegurar-se que el mercat alemany, un dels més fidels, segueixi triant l'illa per viure experiències que van molt més enllà del sol i la mar.
Jordi Ribera
Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí...Nascut a Barcelona, criat a Tarragona i menorquí d'adopció des de 1997. Des de l'any 86 informant de tot el que passa.