Menorca 'alça la veu' contra el masclisme
Maó i Ciutadella van viure diverses manifestacions aquest 8M en defensa dels drets de les dones

Imatge d'arxiu / Rodrigo Jiménez (EFE)

Maó
Dos centenars de persones es van manifestar a Maó aquest diumenge, Dia Internacional de la Dona, per reivindicar els drets de les dones.
La protesta, convocada pel col·lectiu Dones Autoorganitzades de Menorca, va sortir al voltant de les 12 hores des de la plaça Esplanada sota el lema 'Resistir és existir'. Segons les dades facilitades per la Policia Nacional, a la mobilització que va recórrer carrers de Maó hi van participar al voltant de 200 persones.
A Ciutadella també estava prevista una jornada promoguda per la Coordinadora 8M de Menorca a la plaça de Ses Palmeres de Ciutadella sota el lema Desnonant el patriarcat, construïm comunitat'.
Inicialment estava previst que els actes es celebraren a Maó, però l'associació, que uneix diverses entitats socials, va decidir traslladar-la davant dels impediments plantejats per l'Ajuntament.
A més, l'associació Alcem la Veu va organitzar una concentració per reivindicar la figura de les dones a l'Església a la plaça de la Catedral de Ciutadella.




