L'Església de Menorca ingressa cada any 1,9 milions a través de la declaració de la renda
El bisbe Gerard Villalonga apel·la a la conscienciació de la població per ajudar l'Església, que no necessita els diners per enriquir-se, assegura, sinó per poder mantenir el clergat i els temples dedicats al culte

El Bisbe de Menorca, Gerard Villalonga

Maó
La Diòcesi de Menorca posa en marxa la campanya a favor de l'assignació tributària a l'Església catòlica, una via que suposa una quarta part de totes les declaracions de la renda a les Balears i per la qual ingressa 1,9 milions d'euros a l'any, un terç del pressupost anual.
El bisbe Gerard Villalonga apel·la a la conscienciació de la població per ajudar l'Església, que no necessita els diners per enriquir-se, assegura, sinó per poder mantenir el clergat i els temples dedicats al culte, així com les obres de caritat.
Villalonga destaca especialment els 5 milions que s'invertiran en la restauració del santuari del Toro, una obra que es vol afrontar amb recursos propis i ajuts de l'administració.
Segons les dades facilitades per l'econòmic diocesà, Joan Mir, el 2025 es van assignar a les Balears 162.940 declaracions de la renda a favor de l'Església catòlica, el 24,92% del total. La Diòcesi de Menorca va administrar l'any passat un pressupost de 5,4 milions euros. Les aportacions dels fidels, la meitat de les quals es produeixen a través de les col·lectes, van suposar l'any passat un ingrés de 1,4 milions.
Per contra, els ingressos patrimonials per lloguers i altres conceptes es van incrementar fins als 620.421 euros i se'n van obtenir 900.000 més en venda de patrimoni. El patrimoni net actual de Càritas és de 5 milions d’euros, dels quals 2,7 corresponen a fons propis i 1,6 a subvencions.




