Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Sense cambrers a les portes de la temporada turística

Bars i restaurants tenen serioses dificultats per trobar personal per treballar

Restaurant de la Costa Daurada / ACN

Restaurant de la Costa Daurada

Tarragona

Els restauradors alerten que hauran de pujar preus i reduir serveis a causa de les dificultats per trobar personal, a les que se suma la inflació, que empitjora encara més la situació.

Cada vegada costa més contractar cambrers a causa de les condicions laborals, tant d'horaris com de sou: durant la pandèmia molts van canviar de sector i ara, en plena reactivació i a les portes de la temporada turística, es noten els efectes. Els números no surten, diu Francesc Pintado, president de la Federació Empresarial d'Hosteleria de Tarragona, i les conseqüències no trigaran a arribar: "tot apunta que la mitjana de preu del tiquet mig acabarà pujant perquè caldrà incrementar salaris, i anar al restaurant no estarà a l'abast de tothom ni tampoc amb la periodicitat actual". A banda, afegeix també que l'oferta s'acabarà reduint, ja que hi ha empresaris que no es volen arriscar a engegar nous negocis perquè no saben si podran donar servei.

Francesc Pintado als estudis de Ràdio Reus

Francesc Pintado als estudis de Ràdio Reus / Jordi Cartañá

Francesc Pintado als estudis de Ràdio Reus

Francesc Pintado als estudis de Ràdio Reus / Jordi Cartañá

Pintado ha passat aquest dilluns pels micròfons del programa "Aquí Cuní", juntament amb el president del col·lectiu de restaurants "La cuina de l'Empordanet", Vicenç Fajardo, qui ha proposat com a mesura paliativa que el servei es pagui a banda.

ENTREVISTES Francesc Pintado (president de l’Associació d’Empresaris de l’Hostaleria a Tarragona) i Vicenç Fajardo, (president del col·lectiu de restaurants "La Cuina de l'Empordanet): | SER Catalunya | Audio | Cadena SER

Eva Hidalgo

Eva Hidalgo

Periodista a SER Tarragona - Ràdio Reus i apassionada de l'ofici d'explicar històries.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir