Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Front comú del alcaldes de la Costa Brava per reclamar a Endesa garantia de subministrament elèctric

Volen solucions definitives per a problemes "endèmics" per acabar amb les apagades que pateixen, sobretot en temporada alta

Els alcaldes de Calonge, Palafrugell, Platja d'Aro, Palamós, Sant Feliu de Guíxols i L'Escala / ACN

Els alcaldes de Calonge, Palafrugell, Platja d'Aro, Palamós, Sant Feliu de Guíxols i L'Escala

Girona

Els alcaldes de Palamós, Platja d'Aro, Palafrugell, L'Escala, Calonge i Sant Antoni i Sant Feliu de Guíxols han enviat un missatge clar i unitari a Endesa. Diuen que els problemes que pateixen no son avaries puntuals, son estructurals i reclamen una inversió decidida per part de la companyia.

Carles Motas, alcalde de Sant Feliu de Guíxols, reclama que, a part d'inversió, la companyia estableixi "un interlocutor i un responsable al territori" per no haver de recórrer a un telèfon d'emergències que qualifica d'ineficient. A vegades, ha explicat, es donen situacions "rocambolesques" com que, en plena avaria, els derivin a una pàgina web.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Carles Motas, alcalde de Sant Feliu de Guíxols

00:00:0000:16
Descargar

Per l'alcalde de Palamós, Lluís Puig, "no pot ser que companyies que anuncien aquests beneficis no tinguin la infrastructura com toca" i ha recordat que el Girona-Bolivar de futbol que es jugava aquest cap de setmana a Palamós es va haver d'acabar al minut 75 per una falla en el subministrament.

A Palafrugell els talls llargs es van concentrar al mes de juny però es mantenen microtalls als nuclis de costa, una situació que també pateixen a L'Escala. El batlle de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, qualifica d'"inadmissible" aquesta situació i adverteix que si la companyia no mou fitxa, demanaran empara a la Generalitat.

Els talls de subministrament han estat una constant aquest inici de temporada just en un moment en què hi ha al voltant de 400.000 persones estiuejant només en aquests sis municipis. A part d'unes pèrdues que consideren "incalculables" els alcaldes diuen que aquesta situació provoca mala imatge de la destinació turística.

Endesa

Endesa considera que la xarxa està ben dimensionada, atribueix els talls a clients del sector de l'hostaleria que estan consumint més del que tenen contractat i diu que totes les avaries s'han resolt en un màxim de dues hores tot i que algunes de les línies elèctriques que afecten aquests municipis estan condicionades per les servituds que marca el Pla Ala pel risc d'incendi.

També neguen que els alcaldes no tinguin un interlocutor; el telèfon directe que tenen els alcaldes, adverteixen, funciona.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir