Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Xifres de rècord: 3.000 àpats solidaris més a la parròquia de Santa Anna

La crescuda de l'arribada de joves migrants sense papers i la recuperació al centre de Barcelona expliquen l'augment

La parròquia de Santa Anna ofereix diàriament menjar / Cáritas

La parròquia de Santa Anna ofereix diàriament menjar

L'hospital de campanya de la parròquia de Santa Anna de Barcelona està vivint un estiu de rècord. Els voluntaris que hi col·laboren han servit, durant els primers disset dies del mes d'agost, un total de 5.381 àpats, i es preveu que la xifra s'elevi fins als 9.600 a finals de mes. Aquestes dades suposen fins a 3.000 àpats més que durant el mateix període que l'any passat.

Segons el rector de Santa Anna, Peio Sànchez, l'augment es deu principalment a l'arribada de joves migrants sense papers. Sànchez explica que el primer contacte d'aquestes persones amb la ciutat de Barcelona és directament amb el carrer. D'altra banda, també apunta a la recuperació d'activitat al centre de Barcelona, amb l'entrada del turisme, que ha fet que moltes persones sensellar es concentrin als carrers principals de la ciutat, a més de la profundització de la crisi econòmica de la pandèmia.

Des de la parròquia, alerten que la calor és el que més preocupa la gent sensellar i que el canvi climàtic obligarà a oferir els mateixos serveis (àpats, dutxes, roba i consignes) tant l'estiu com a l'hivern. En la mateixa línia, defensen la importància d'apostar per mantenir les ajudes durants els mesos de juliol i agost per tal de combatre les altes temperatures.

"Ens ha estranyat que, tot i que s'ofereixen més serveis que l'any passat, hi ha moltes més persones en cada un d'aquests serveis", exposa el mossèn. De fet, en l'últim recompte de la Fundació Arrels, del 15 de juny passat, els voluntaris van xifrar en 1.231 les persones que dormen als carrers de Barcelona. "Per a nosaltres és una xifra de mínims perquè són aquelles que l'equip d'Arrels va poder veure dormint al ras. N'hi ha més", comenten des de comunicació.

Gemma Alegrí

Gemma Alegrí

Editora de l'Hora 14 Catalunya els caps de setmana. Abans, informació sobre Barcelona i l'àrea metropolitana....

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir