Pep Chavarria: "M'hauria encantat jugar a Primera amb el Girona, però ara soc molt feliç al Rayo Vallecano"
El futbolista de Figueres ha fet el salt a la màxima categoria del futbol espanyol aquest estiu procedent del Zaragoza
Pep Chavarría, jugador gironí del Rayo Vallecano
Pep Chavarria Pérez, nascut a Figueres el 10 d'abril de 1998, ha fet el salt aquesta temporada a l'elit del futbol espanyol en fitxar pel Rayo Vallecano, qui va pagar una quantitat propera als tres milions d'euros al Zaragoza per fer-se amb els drets del futbolista. Avui, el lateral ha visitat ràdio Girona per parlar de la seva trajectòria del passat, els objectius del present i també els somnis del futur.
La sortida del Zaragoza: "El primer any allà les coses van ser complicades en l'àmbit col·lectiu, però individualment sempre m'ha anat força bé. Tenia un contracte llarg allà i ha costat molt que em deixessin marxar. Penso que la primera temporada em va servir per créixer molt a nivell de futbol, però també en l'àmbit personal per tota l'experiència que ens va tocar viure. La segona temporada vaig assolir un nivell defensiu més alt, el que se'm demanava. Finalment i després de molta feina als despatxos vaig poder sortir".
La Romareda és una plaça molt exigent: "No tinc cap dubte que m'ha fet créixer molt. Cada any tens l'exigència d'intentar pujar a Primera Divisió o, com a mínim, fer playoff. Per desgràcia ara fa tres temporades que les coses no estan sortint bé. Hi ha molta pressió. L'afició t'exigeix molt, però, quan les coses van bé és espectacular poder jugar allà. Penso que jugar en un club així ha sigut una sort per mi i sempre dic que estaré agraït per sempre".
L'arribada a Vallecas: "Vaig tenir coses de l'estranger, ho vam estar valorant. Quan tens ofertes sempre has d'intentar mirar que és el que millor s'adapta al que necessites en cada moment. El Rayo Vallecano és l'equip que més va insistir en mi i que més interès va mostrar en el meu fitxatge. Vaig parlar amb Iraola i amb el director esportiu i no m'ho vaig pensar dues vegades. Crec que el futbol del Rayo i la idea del míster s'adapta a la perfecció al meu joc i m'hi sento molt identificat.
Iraola: "És un entrenador que ha estat durant tota la seva etapa de futbolista a l'Athletic Club i practiquem un estil de joc atractiu per l'espectador. A ell no li agrada tenir la possessió per tenir-la, el que vol és tenir la pilota per ser vertical i per fer mal. Ens identifiquem amb la pressió alta i ocasions per tenir l'equip rival sotmès a darrere. Crec que una de les coses a les quals dona més importància és a fer un molt bon grup. Són jugadors que fa molts anys que juguen junts i això dins del camp també es fa notar.
L'adaptació a un equip fet: "Quan vaig arribar al Zaragoza ja vaig jugar alguns partits d'extrem, però és veritat que en les últimes temporades pràcticament sempre ho he fet de lateral. Fran està rendint a un excel·lent nivell i jo em sento preparat per ajudar l'equip des d'on sigui, encara que on em sento més còmode és de lateral".
Falcao i RDT: "Em sembla que és un jugador increÏble. Als entrenaments he quedat molt sorprès. Li pots tirar qualsevol cosa que la converteix en gol. Veure a un jugador com ell amb l'ambició i la professionalitat que té a la seva edat i després de tot el que ha aconseguit és brutal. Tenen un talent sobrenatural pel gol".
El seu passat al Girona i el futbol base: "Vaig estar dues temporades al futbol base del Girona durant l'etapa de cadet. La recordo de forma agradable. Vaig fer amics que encara tinc avui dia. Siria ja era el director esportiu del futbol base. Els dos anys que vaig ser aquí vaig ser important, però al fer el salt a juvenil van decidir que no podia seguir i volien cedir-me. Vaig prendre la decisió de tornar a casa per jugar amb els amics a Figueres. Allà el primer any vaig conèixer a Chicho, que em va fer millorar molt. Els dos anys posteriors el Girona em va voler tornar a fitxar, però Chicho em va convèncer per quedar-me. Després em va sorgir l'opció de Peralada o Olot, els dos a Segona B i vaig decidir-me per l'Olot.
L'opció del Girona aquest estiu: "M'hauria encantat poder estar a Primera Divisió a Montilivi, on he anat mil vegades quan era petit. Jo sempre dic que les coses passen per una cosa. Estic molt content de la decisió que vaig prendre, perquè el Rayo va apostar per mi i el Girona no va fer-ho. Estic feliç que hagin pujat a Primera Divisió i ara tinc moltes ganes de venir el pròxim partit a Montilivi a jugar perquè és un camp que m'agrada molt. L'afició sap que jo soc gironí i espero que sigui un partit especial per mi.
Míchel i l'equip: "He vist molt el Girona, és un equip que juga molt i molt bé. A Míchel li agrada molt el bon tracte de la pilota i sap què ha de fer el seu equip. Tinc molt bona relació amb Arnau i Valery i els desitjo el millor a ells i al club, que tant de bo la temporada que ve els dos estem, de nou, a Primera Divisió".
El futur de Pep Chavarría: ""Sempre he dit que no em poso límits. Amb el meu pare sempre diem que no ens podem posar un sostre. Amb el treball i l'ambició es pot arribar molt lluny. Estic segur que podré aconseguir el que em proposi.
Pep Chavarría, jugador gironí del Rayo Vallecano