Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Xavier Saisó: "Quan el Badalona marca un gol ho celebro, m'ho apunto i miro al cel perquè sé que el meu pare estarà content"

El periodista esportiu de SER Catalunya ha repassat al 'Llapis de memòria' els seus inicis en la professió

El Llapis de memòria de Xavier Saisó (14/12/2022)

El Llapis de memòria de Xavier Saisó (14/12/2022)

00:00:0059:45
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Avui al Llapis de Memòria hem connectat les cançons d’un històric del periodisme esportiu i company de Ràdio Barcelona, Xavier Saisó.

La primera cançó que hem escoltat és l’Himne Del Centenari Del Club De Futbol Badalona, un tema molt especial pel Xavi, ja que ell es va criar en una casa adossada arran a l’estadi del Badalona; “quan jo era petit, com estàvem tan a prop del Camp del Badalona, venien periodistes a narrar els partits des del terrat de casa meva... allà va començar la meva passió pel periodisme esportiu i pel Club de Futbol Badalona... de fet, jo vaig començar a caminar a la mateixa gespa de l’estadi”. Tot seguit, ha sonat Year Of The Cat del cantant Al Stewart, una cançó que escoltava durant la seva adolescència, quan, per unes obres municipals, la seva família es va veure obligada a mudar-se a un pis al Barri de Sant Roc; “era un barri molt conflictiu, els meus pares em van prohibir sortir al carrer... tot i que ara ho entenc, en aquell moment ho vaig portar molt malament”.

Moonlight Shadow de Mike Oldfield ha sigut la següent cançó en sonar, un tema que dedica a la seva parella des de fa 38 anys, l’Elisenda. A més, en Xavi ens ha confessat que ser periodista esportiu a vegades, per motius d’horaris, és incompatible amb la conciliació familiar, i per això sempre li estarà eternament agraït a la seva muller. A continuació, hem escoltat The Show Must Go On de Queen, una cançó que li recorda els Jocs Olímpics de Barcelona’92 -el Xavi ha cobert fins a cinc Jocs Olímpics com a periodista de la Cadena Ser- i l’arribada de la seva filla Laura l’any 1990.

I encara hem tingut temps d’escoltar tres cançons més; One More Time de Daft Punk –“aquesta cançó em recorda a l’any 2001, un any que recordo amb molt de carinyo perquè, entre altres coses, vaig conèixer un dels meus grans amics... el jugador d’hoquei del Barça, l’Alberto Borregán”-, Night Fever dels Bee Gees -“és de l’època on m’encantava anar a discoteques a passar la nit... mai he sigut de ballar, però això d’estar a la barra petant la xerrada sempre m’ha agradat molt”-, i, per acabar, hem escoltat Nessum Dorma cantada pel gran Luciano Pavarotti.

Xavier Saisó amb una de les begudes energètiques de Coca-Cola

Xavier Saisó amb una de les begudes energètiques de Coca-Cola / Èrika Garcia

Xavier Saisó amb una de les begudes energètiques de Coca-Cola

Xavier Saisó amb una de les begudes energètiques de Coca-Cola / Èrika Garcia

El programa

El Llapis de Memòria és un programa conduït per Òscar Moré, cada dia de 15h a 16h a SER Catalunya, amb un propòsit tan simple com efectiu i emotiu: recórrer la trajectòria vital dels nostres convidats a través de les cançons que han marcat la seva vida. És a dir, utilitzar el gran poder de la música com un àlbum de fotografies que evoca records, olors, moments, etc.

No cal dir que pel Llapis de Memòria, hi passen convidats de totes les professions, gènere, edats, classes socials, ètnies... Bàsicament, per què estem convençuts que tots i cadascun de nosaltres, tenim el nostre Llapis de Memòria. Com deia l'escriptor francès Victor Hugo: "la música expressa allò que no pot ser dit, i allò que és impossible mantenir en silenci".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir