Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La dona assassinada a Lleida havia denunciat dues vegades al seu marit

La unitat canina dels Mossos han trobat el cadàver al traster

La jove Irina Mihaela, de 34 anys, que els Mossos han trobat morta amb signes de criminalitat al traster de casa seva, havia denunciat en dues ocasions el seu marit de 40 anys, per maltractament, segons publica El Periodico i ha confirmat Ser Catalunya. Els mossos han trobat el cadàver aquest divendres al matí després de la inspecció que han fet amb una unitat canina a l’immoble número 80 de l’avinguda Alcalde Porqueres, on residia.

La primera de les denuncies per maltractament cap al seu marit és del 2009 i deu anys després, el denunciava per segona vegada. Entre una i altra, Irina havia tornat amb el seu home. Després de la segona ordre judicial de protecció, amb mossos fent seguiment, el matrimoni va marxar de Lleida de forma voluntària, se sospita que cap a Romania. D'ençà un temps, havien tornat a la ciutat, ja sense ordres vigents.

La família d’Irina que ara acullen els seus 5 fills d’entre 2 i 17 anys, en denunciava la desaparició el 11 de desembre. Els Mossos van difondre per les xarxes socials la imatge d'Irina Mihaela, demanant ajut per trobar-la. En donaven detalls com ara l’estatura: mesurava 1,55 metres d'alçada, tenia ulls grossos i de color marró i cabells llargs i tenyits de ros.

Després de trobar el cos aquest matí, els mossos han detingut l'home de 40 anys com a presumpte autor de la mort de la seva parella. Està ingressat a la Unitat de Psiquiatria de l’Hospital de Santa Maria, on hi va acudir de manera voluntària aquesta mateixa setmana per problemes de salut mental.

Tres dies de dol

L'Ajuntament de Lleida ha decretat tres dies de dol per aquest feminicidi com a mostra de la rotunda condemna i rebuig davant d’aquest acte de violència contra les dones. És el primer cop que s’aplica el Protocol de dol de la ciutat en cas de feminicidis

En la seva aplicació, aprovat per Decret d’Alcaldia l’11 de novembre d’aquest any a proposta pel Consell Municipal de les Dones, es convoca un minut de silenci per demà dissabte a les 12h i una concentració a les 19h a la plaça de la Paeria. En aquest acte es llegirà un manifest de condemna dels fets.

La bandera de la ciutat lluirà a mig pal en senyal de dol i comptarà amb un crespó negre. Durant els dies en què duri el decret de dol, l’edifici de la Paeria i els Ponts estaran il·luminats de color lila. El decret de dol estableix que hi haurà un primer dia de dol oficial, que s’inicia demà, i durant els dos següents es farà un minut de silenci a tots els actes municipals.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir