Enric Majó: "A casa meva estava prohibit jugar a la guerra, i de sobte tenia un fusell a la mà"
Gràcies a les cançons del 'Llapis de memòria', l'actor ha repassat els moments més importants de la seva trajectòria

El Llapis de memòria d'Enric Majó (21/12/2022)
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Avui al Llapis de Memòria hem connectat les cançons d'un mite vivent de la interpretació -més de seixanta anys als escenaris, a la televisió i al cinema- com l'Enric Majó.
La primera cançó que hem escoltat és Espinita de Celia Cruz; un tema que li agradava molt quan era petit, tot i que no entenia la lletra; a més, també hem recordat la seva infància al Rubí rural dels anys seixanta, i al seu pare – "era un pastor naturalista i vegetarià... una cosa estranyíssima en aquells temps"- i a la seva mare -"va ser una de les referents femenines de la meva vida"-. Tot seguit, ha sonat Per Tu Ploro de Marina Rossell, una cançó que el transporta a quan, de nen, va entrar a casa de la Família Rivera a aprendre a dibuixar, i va conèixer una altra forma d'educar.
Te Quiero de Nacha Guevara és la següent cançó que ha sonat al Llapis de Memòria de l'Enric Majó, un tema que el fa recordar el seu viatge a Xile als anys vuitanta –durant la dictadura d'Augusto César Pinochet-, i va cantar-la en una manifestació antipinochetista; "va ser molt emocionant... per mi és va convertir un himne de l'amor i de la parella". A continuació, amb la cançó El Clar País de Núria Feliu, l'Enric ens ha explicat quan, l'any 1969, va veure-la cantar per primera vegada al Cabaret Papagayo; "em va agradar tant que vaig anar al camerino a felicitar-la... des d'aleshores vam ser grans amics durant tota la vida".
I encara hem tingut temps d'escoltar tres cançons més; Proud de Miss Raisa -"hi ha molta gent que critica la joventut, i, per mi, Miss Raisa és el compromís i la música feta dona... a més, vaig llegir el seu llibre –Porque Me Da La Gana- i em va agradar moltíssim"-, El Pi De Formentor de Maria del Mar Bonet -"em recorda als estius fantàstics que vaig passar a Mallorca... abans no hi havia tanta gent, i era una meravella banyar-se en aquelles platges pràcticament desertes"-, i, per acabar el Llapis de Memòria de l'Enric Majó, ha sonat Barcelona de Montserrat Caballé i Freddie Mercury -"és una cançó preciosa que reflecteix una Barcelona preciosa, que malauradament ja no existeix".

"A casa meva estava prohibit jugar a la guerra, i de sobte tenia un fusell a la mà"
El programa
El Llapis de Memòria és un programa conduït per Òscar Moré, cada dia de 15h a 16h a SER Catalunya, amb un propòsit tan simple com efectiu i emotiu: recórrer la trajectòria vital dels nostres convidats a través de les cançons que han marcat la seva vida. És a dir, utilitzar el gran poder de la música com un àlbum de fotografies que evoca records, olors, moments, etc.
No cal dir que pel Llapis de Memòria, hi passen convidats de totes les professions, gènere, edats, classes socials, ètnies... Bàsicament, per què estem convençuts que tots i cadascun de nosaltres, tenim el nostre Llapis de Memòria. Com deia l'escriptor francès Victor Hugo: "la música expressa allò que no pot ser dit, i allò que és impossible mantenir en silenci".




