"La gent està espantada i la sensació d'inseguretat no fa fàcil la convivència"
L'alcalde de Vilademuls diu que tenen una idea de qui pot estar talant els arbres per fer sabotatges però que és molt difícil enxampar-lo 'in fraganti'

Arbre caigut al cementiri. / Ajuntament de Vilademuls.

Girona
Vilademuls viu una psicosi. Algú està fent talls a diferents arbres del terme municipal per provocar-ne la caiguda retardada, deixant al seu pas danys materials i una sensació de vulnerabilitat que afecta els veïns. La setmana passada van 'caure' 8 arbres que van ocasionar danys menors al dipòsit d'aigües de Sant Baldiri i al cementiri i aquest dissabte en van 'caure' 18 més que van bloquejat el camí d'accés al dipòsit, que també serveix per comunicar amb Bàscara. L'alcalde, Àlex Terés, reconeix que "la gent està espantada i aquesta sensació d'inseguretat no fa fàcil la convivència".
Terés creu que al darrera d'aquests actes hi ha "una persona determinada" però fins que no se'l pugui enxampar 'in fraganti' se'n reserva la identitat. I passar de les suposicions als fets es preveu difícil perquè amb un terme municipal amb 12 veïnats i 62 quilòmetres quadrats plens de "camins i caminets", "és com trobar una agulla en un paller" perquè l'individu en qüestió "se sap moure bé".
La presència policial ha augmentat però Terés diu que en farien falta molts més agents per enxampar-lo. I més en un moment de l'any on "es senten motoserres tot el dia" perquè qui més qui menys fa llenya. El que tenen clar és que "amb una serra mecànica no ho pot fer" perquè alguns dels arbres que ha sabotejat son considerablement grossos.
Tampoc tenen clar les motivacions que hi ha darrera d'aquests actes vandàlics. "Atemptar contra la xarxa d'aigua pública o el cementiri implica voluntat de sabotatge però fer caure arbres al camí implica voler fer mal a les persones", es lamenta Terés.
Podeu escoltar l'entrevista sencera aquí.




