El Thyssen de Sant Feliu de Guíxols a tocar
Especial des de la futura seu de la col·lecció de pintura catalana de Carmen Thyssen
ESPECIAL. Museu Thyssen Sant Feliu de Guíxols
Sant Feliu de Guíxols
Aquest dissabte hem fet el 'Tot és comèdia' en directe des del Monestir de Sant Feliu de Guíxols, un recinte mil·lenari que, si tot va bé, el 2025 acollirà el Museu Carmen Thyssen amb els quadres de la col.lecció de pintura catalana dels segles XIX i XX de la baronessa (Tita Cervera té residència i passa temporades en aquest municipi des de fa anys). Durant l'última dècada, al Monestir s'hi han fet exposicions temporals, però d'aquí a dos anys ja obrirà com l'última de les estrelles de la galàxia Thyssen, després de Madrid, Málaga i Andorra.
El nou Thyssen de la Costa Brava i les oportunitats que representa, no només per atraure turisme cultural sinó per convertir Sant Feliu en tota una ciutat creativa, han estat en el centre d'una jornada que s'ha fet al Monestir mateix. Alguns dels convidats han passat pel programa: Nieto-Subijano, el despatx d'arquitectes encarregats de la transformació de l'edifici en museu, el primer tinent d'alcalde impulsor del projecte, Josep Muñoz, el gerent del Museu Thyssen de Málaga, Javier Ferrer, i el professor de la Facultat de Turisme de la UdG, José Antonio Donaire.
El programa l'hem obert des de l'exterior del Monestir on s'estan fent unes obres importants de transformació urbana amb l'alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas. I també hem conversat amb una "nova" ganxona, la directora de televisió i cinema, Sílvia Quer. La realitzadora té una trajectòria de 30 anys en l'audiovisual, les tres dècades que separen el serial 'Poblenou' de TV3 d 'Élite' i 'El desorden que dejas' de Netflix, tots projectes dirigits per ella. Quer ens ha confessat el seu somni: obrir un cinema a Sant Feliu de Guíxols, el poble on s'ha acabat empadronant.