Neix 'Metges pel Català', que reivindica el dret del pacient a expressar-se i ser atès en català
Diuen que el 60% dels nous col·legiats en medicina a Catalunya no son catalanoparlants i més del 50% dels estudiants de les facultats de medicina catalanes son de fora.

Metges pel Cat. / Metges pel Cat.

Girona
Més de 2.000 professionals de la salut ha impulsat 'Metges pel Català', un moviment que agrupa facultatius i estudiants de medicina que té per objectiu normalitzar l’ús del català a l’àmbit de la sanitat i la recerca biomèdica. Defensen el dret dels pacients a expressar-se i ser atesos en la llengua pròpia de Catalunya.
Segons dades del Col·legi de Metges de Barcelona, més del 60% dels nous col·legiats en medicina a Catalunya no son catalanoparlants, més del 50% dels estudiants de les facultats de medicina catalanes son de fora del territori i molts candidats a escollir una especialitat MIR a Catalunya no coneixen la llengua.
En un comunicat, els impulsors del moviment han explicat que el grup va néixer després que es detectés un retrocés important en l’ús habitual del català a l’àmbit de la salut i la recerca biomèdica. "Entre les causes d’aquest retrocés hi ha el desconeixement ampli dels drets dels pacients, la manca de diligència de les administracions en implementar actuacions que prioritzin l’ús de l’idioma, així com el canvi profund en la demografia dels professionals de la salut, amb la incorporació d’un nombre substancial que no coneix ni usa l’idioma regularment", assenyalen.
A l'Aquí Girona n'hem parlat amb la doctora Marina Geli.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Marina Geli, Metges pel Català




