Prèvia d'Eurovisió: "Tenim una proposta molt ben treballada i el top 5 és factible"
Espanya se situa entre les cinc favorites a optar al micròfon de cristall

Prèvia d'Eurovisió: "Tenim una proposta molt ben treballada i el top 5 és factible"
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Demà tindrà lloc la 67a edició del festival d'Eurovisió, amb Espanya i la proposta de Blanca Paloma EaEa molt ben situada als rànquings, segons moltes cases d'apostes. Les grans favorites són Suècia, que estarà representada per Loreen amb Tattoo i Finlàndia amb el Cha Cha Cha de Käärijä.
Missió: Guanyar el festival
"Tenim una proposta molt ben treballada i el top 5 és factible", comença afirmant Luis Mesa, periodista especialista en el festival d'Eurovisió. Mesa reconeix que d'entre tots els països candidats "hi ha dos grans transatlàntics com Suècia i Finlàndia" i que Blanca Paloma actuï en la vuitena posició just abans de Loreen i de la pausa publicitària és una bona notícia.
Gisela, representant d'Eurovisió per Andorra l'any 2008 amb Casanova reconeix que la seva proposta preferida per aquesta edició és Loreen: "Per guanyar el festival, crec que Loreen està molt per sobre de totes les actuacions". Luis Mesa considera que la proposta que pot donar la sorpresa és Eslovènia: "Pot ser el cavall negre perquè el grup té un carisma enorme. Carpe Diem va fer promoció per tota Europa i fins i tot, el cantant va aprendre espanyol".
L'experiència eurovisiva
"Em vaig allunyar de tot l'entorn eurovisiu i amb el documental he empatitzat i ara entenc molt millor als eurofans", explica Beth Rodergas, representant d'Espanya a Eurovisió l'any 2003 amb la proposta Dime, qui reconeix haver aconseguit entendre millor als eurofans després de publicar el documental Dime: Historia de una canción i explicar com va viure ella l'experiència eurovisiva.
Beth ha comentat que li hauria agradat poder haver tingut més capacitat per decidir si anava a Eurovisió i l'estil de la cançó, però fa una valoració molt positiva de l'experiència: "El meu estil s'allunyava moltíssim, però l'experiència va ser increïble, brutal i vaig aprendre moltíssim".
Gisela, per la seva part, reconeix que l'experiència eurovisiva va ser complicada per interessos interns entre la televisió andorrana i la productora encarregada. La cantant ha volgut també reconèixer les portes que un festival com Eurovisió pot obrir a un artista: "Com a experiència professional és molt recomanable, coneixes a molta gent com es treballa fora, i fas promoció internacional".
Els eurofans i la fidelitat
"Els eurofans són un grup de fans molt fidels que integren molt bé als artistes a la família" comenta Luis Mesa sobre l'acollida que els fans eurovisius fan als artistes que participen en el festival. En relació amb la presentació del documental de Beth a Callao (Madrid), el periodista considera que aquest fet va ser: "Un sentiment de reconeixement i de pau mental entre Beth i els eurofans".
Sobre el festival, que se celebrarà demà, Beth explica que ella és partidària de "veure en el moment quina és la cançó que cada país presenta" i Gisela confirma que ha seguit les actuacions perquè participarà en una tertúlia de TVE i ha d'estar al corrent de totes les propostes.




