Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Josep Saumell: "Amb 25 policies amb barra lliure no passa ningú, però estem disposats a pagar aquest preu?"

L'intendent i coordinador d'esdeveniments esportius dels Mossos d'Esquadra atén els micròfons del 'Què t'hi Jugues' tres dies després dels incidents a Cornellà-El Prat, en el derbi entre l'Espanyol i el Barça.

Josep Saumell: "Amb 25 policies amb barra lliure no passa ningú, però estem disposats a pagar aquest preu?"

Josep Saumell: "Amb 25 policies amb barra lliure no passa ningú, però estem disposats a pagar aquest preu?"

00:00:0044:03
Descargar

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Barcelona

Al final del partit entre l'Espanyol i el Barça del diumenge 14 de maig, durant la celebració del títol de Lliga de l'equip blaugrana, van saltar a la gespa més d'un centenar d'aficionats procedents de la Curva perica. La situació va ser caòtica. L'intendent i coordinador d'esdeveniments esportius dels Mossos d'Esquadra, Josep Saumell, considera que el dispositiu de seguretat executat a l'estadi de Cornellà-El Prat va ser l'adequat. "Jo crec que no va fallar res, sincerament. És difícil d'entendre. El partit es va preparar bé. La seguretat privada aguanta molt bé dos intents de salt, però després dos grups es concentren al darrere de la porteria i tota aquella força els acaba superant", ha explicat als micròfons del 'Què t'hi Jugues'.

El coordinador de Mossos considera que la invasió de camp s'hagués pogut evitar amb més efectius i amb l'ús de la força, però que les imatges que s'haguessin produït probablement no haguessin convençut ningú: "Si haguéssim sabut que era un salt massiu ho haguéssit pogut fer. Però, a quin cost? No em digui prepotent, per favor. Però amb 25 policies amb barra lliure no passa ningú. Però hem de fer ús de la força, i molt contundent, perquè això no passi. Estem disposats a pagar aquest preu? Jo diré usant la força i altres diran agredint, matant o perseguint algú. Volem aquestes imatges? Al final, tenim un segon per prendre una decisió".

L'intendent reconeix que els Mossos d'Esquadra i el Barça van acordar una celebració curta al terreny de joc però que, en cap cas, hi va haver cap pacte perquè els futbolistes no celebressin la Lliga a la gespa. "El mateix FC Barcelona és el mateix que diu, quan nosaltres plantegem escenaris, que no poden evitar celebrar el que ha costat tota una temporada d'aconseguir, pero son conscients que estan al camp de l'etern rival i que si celebren la Lliga estaran enfonsant l'Espanyol o posant-lo en una situació molt crítica. Intentaran que sigui el mínim temps possible i marxaran a vestidors. No podem prohibir ningú que celebri un títol. El que sí que li demanem al Barça és que sigui el mínim temps possible".

En la seva opinió, Saumell creu que l'estadi de l'Espanyol no s'ha de clausurar: "Jo crec que no correspon un tancament de la instal·lació esportiva i que una sanció força dura seria el tancament d'una grada. Però no em correspon a mi, jo soc la policia i poso en coneixement de les autoritats que tenen la capacitat de decidir incoar un expedient després d'escoltar totes les parts. El que jo pugui dir potser no s'acaba assemblant en res".

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir