El 88% dels espanyols considera que els sorolls de la ciutat afecten la qualitat auditiva
La xarxa de centres auditius Aural ha presentat els resultats del seu estudi “Sons de la ciutat i qualitat auditiva” al seu nou centre experiencial de Barcelona

El catedràtic emèrit en paisatge sonor, Francesc Daumal, durant un passeig als voltants de la Sagrada Família

Barcelona
La xarxa de centres auditius Aural, pioners en audiologia, ha presentat els resultats del seu nou estudi “Sons de la ciutat i qualitat auditiva” en un esdeveniment que ha inaugurat el seu centre experiencial a Barcelona i on s'ha fet una passejada sonora per l'icònic barri de la Sagrada Família, per tal de conscienciar sobre com el soroll urbà pot afectar la salut auditiva i el benestar de les persones.
La companyia inaugura el nou centre experiencial a Barcelona, el primer a Catalunya, un nou model d'establiments que pretenen revolucionar el sector de l'audició i que sumaran noves inauguracions a les principals ciutats espanyoles els pròxims mesos.
El compromís d'Aural amb la qualitat auditiva es reflecteix al seu nou estudi
L'estudi, realitzat a través de la plataforma Ipsos Digital, s'ha presentat a una taula de debat presidida per Juan Ignacio Martínez, director general de centres auditius Aural, i amb la participació de Francesc Daumal, doctor en arquitectura i consultor acústic, Jordi Coromina, cap d'otorrinolaringologia de la clínica Teknon, María de León, humanista i ambaixadora d'Aural, i Vanesa Ros, audioprotetista de centres auditius Aural.
“Des d'Aural, la gravetat dels resultats ens ha impulsat a organitzar aquest acte per presentar les troballes de l'estudi, ja que generen preocupació entre la població i evidencien la necessitat de prendre mesures per reduir l'exposició al soroll a les nostres vides diàries, especialment als entorns urbans” va afirmar Martínez.
Entre les principals conclusions de l'enquesta realitzada a la població espanyola, destaca que el 88% de la població considera que els sorolls urbans n'afecten la qualitat auditiva, i el 85% estan preocupats per l'impacte que pot tenir en la salut auditiva. En concret, s'ha identificat que el trànsit és el soroll urbà que genera més malestar entre els espanyols (70%), seguit pel soroll de la construcció (50%), el soroll de les sirenes (41%) i l'enrenou (42%). A més, el 72% dels espanyols relacionen el so del trànsit com el so predominant de la seva ciutat, amagant els sons naturals.

El 72% dels espanyols creu que el tràfic ja és el principal so de la seva ciutat

El 72% dels espanyols creu que el tràfic ja és el principal so de la seva ciutat
També més de la meitat de la població experimenta conseqüències dels sorolls urbans. Entre ells, els més comuns són els problemes per dormir (58%), l'estrès (51%) i els mals de cap (49%). Una altra dada alarmant és que el 96% dels enquestats afirma que el soroll a les ciutats ha augmentat en els darrers 30-40 anys, confirmant que és un problema creixent des de fa dècades.
Aquests resultats mostren clarament la necessitat de prendre mesures per protegir la nostra audició, ja que l'exposició prolongada al soroll pot provocar problemes d'audició. A més, amb l'augment de la població de gent gran, també s'estima que en un futur hi haurà més persones que patiran pèrdues o problemes d'audició. En aquest context, el doctor Jordi Coromina, especialista en salut auditiva, afirma: “Amb el pas dels anys, els casos de pèrdua auditiva han anat en augment i s'estima que, l'any 2050, una de cada quatre persones presentarà problemes d'audició".
Un passeig sonor per experimentar la gravetat dels efectes que poden produir els sorolls urbans
Durant la inauguració, Francesc Daumal, catedràtic emèrit en paisatge sonor, va organitzar una passejada per apreciar la sonoritat dels voltants de la Sagrada Família. Daumal va proporcionar antifaços als participants i els va guiar a través d'una experiència immersiva en què van poder potenciar el sentit de l'oïda i identificar els diferents tipus de sons de l'entorn, des dels sorollosos motors dels vehicles fins als subtils càntics dels ocells, prenent consciència de com el so afecta la percepció de l'entorn i com influeix en el benestar de les persones.
Amb cada pas, la connexió entre el so i el benestar personal es va tornar cada cop més evident. Daumal va compartir coneixements reveladors sobre com modela l'experiència de l'entorn el so, influint en les emocions, l'estat d'ànim i la salut mental. L'expert en paisatge sonor no només va obrir les portes a una comprensió més gran de la influència del so en la vida de les persones, sinó que també va despertar una nova sensibilitat cap a l'entorn sonor que ens envolta.
Aural inaugura el seu primer centre experiencial a Catalunya
Coincidint amb la nova obertura d'Aural, Juan Ignacio Martínez, ha aprofitat l'ocasió per posar èmfasi en el compromís de l'empresa i la seva dedicació a trobar solucions innovadores, preparades per a un futur més sorollós i amb més casos de pèrdua auditiva. Sobre això, Martínez va dir: "Amb aquest nou centre experiencial, que se suma al primer inaugurat a València i amb les pròximes obertures, Aural està impulsant una nova era de centres auditius que pretenen revolucionar el sector de l'audició i l'audioprotètic".
Aquest nou model d'establiments experiencials en salut auditiva situa l'usuari al centre per oferir-vos un servei únic i ajustat a les vostres necessitats. “Es tracta d'un centre – va afegir Martínez – dissenyat sota un concepte innovador. El nou centre compta amb un disseny obert, amb sales diàfanes i grans finestrals al carrer per exemplificar una de les premisses del centre: La pèrdua auditiva no és un tabú que cal amagar.
El centre disposa de quatre sales d'audiologia que ofereixen espais còmodes i desterren la idea d'un professional a un costat de la taula i el pacient i acompanyant a l'altra banda. El pacient, aquí, n'és el protagonista. A més, compta també amb una sala experiencial on es recreen situacions reals perquè la persona amb pèrdua auditiva pugui experimentar com sentir amb els seus nous audiòfons en diferents ambients sonors (al camp, en un restaurant, en un centre comercial, etc). Fruit de la voluntat d'Aural de donar sempre una atenció càlida i personalitzada, també s'han dissenyat unes sales lounge, on comença el procés d'atenció i els professionals es preocupen i detecten les necessitats del client des del primer moment.
Sobre la xarxa de centres auditius Aural
La xarxa Aural, pionera de l'audiologia a Espanya, compta amb més de 300 gabinets a tot Espanya. Des de fa 45 anys treballa per millorar l'audició, la qualitat de vida i el benestar de les persones amb pèrdua auditiva, per a la qual cosa es recolza en els professionals més formats i més ben capacitats, els protocols de servei més exigents i la distribució en exclusiva d'un producte d'excel·lència com són els audiòfons Widex.
Aural és la xarxa que el 1978 va fundar Juan Martínez Sanjosé, creador i impulsor de la professió d'audioprotetista i una de les persones més influents del sector de l'audioprotètic a Espanya.




