Educació encara no ha pagat els 800 euros que va prometre als infants de les bressols privades
El govern diu que fa pocs dies ha tancat el procediment per pagar una primera bestreta de 560 euros que les escoles transferiran a les famílies en els pròxims dies

Un infant en una escola bressol. / Arxiu (EUROPA PRESS)

Barcelona
Les famílies que porten els seus fills a l'escola bressol privada es queixen que el curs està a punt d'acabar i encara no han rebut ni un euro dels 800 que la Generalitat va comprometre per als infants que enguany han fet infantil dos en aquests centres.
El govern va tancar fa pocs dies el procediment per fer una primera bestreta del 70 % d'aquest import, que les escoles preveuen rebre en qüestió de dies. Tan bon punt es faci efectiva la transferència, els centres privats abonaran 560 euros a les famílies dels alumnes que aquest curs han escolaritzat a les aules d'i2 i que, en la majoria dels casos, fins ara no s'han pogut beneficiar de la compromesa gratuïtat per aquesta etapa. Una de les mares afectades, l'Imma, es queixa que "s'ha promès un ajut per aquest curs que encara no hem rebut" i considera que la Generalitat hauria d'haver estat més àgil a l'hora de fer aquest pagament "tenint en compte, insisteix l'Imma, que les famílies que han tingut la sort de tenir una plaça a la bressol pública no han pagat pràcticament res, llevat del menjador, en tot el curs".
Un cop recuperin aquesta primera quantitat, les famílies hauran d'esperar fins a finals d'agost o primers de setembre per rebre els 240 euros restants. I seran les escoles privades les que hauran d'avançar aquests imports que no recuperaran fins a finals d'octubre o primers de novembre. La portaveu de l'Associació Catalana de llars d'infants privades, Mireia Català explica que això generarà problemes puntuals de tresoreria a moltes llars d'infants. "Esperem que de cara al curs vinent, que ja sabem que l'ingrés serà fix, els centres puguin organitzar millor les seves despeses i aplicar el descompte a les famílies a les quotes mensuals, sense haver d'esperar a cobrar la subvenció amb el curs ja acabat".
Aquest curs només les escoles privades d'iniciativa social, que fa anys que reben un ajut per cada alumne escolaritzat, han pogut avançar el descompte addicional per als alumnes d'infantil 2.
Fonts del govern expliquen que com es tracta d'una subvenció no es pot començar a pagar fins que s'ha comprovat que efectivament l'infant beneficiari ha estat escolaritzat en un determinat centre. La subvenció es paga en dues bestretes: el percentatge del primer pagament depèn de la data de resolució de l'expedient que enguany s'ha tancat a finals de juny mentre que el curs passat no es va poder fer fins a la darrera setmana d'agost. La segona bestreta, expliquen des del govern, s'ha de fer quan l’empresa justifica la totalitat del curs escolar, que va de setembre a agost. Educació diu que el calendari habitual és que aquesta segona transferència es faci a partir de setembre o octubre.

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




