Aquí Catalunya
Política

Rufián: "ERC ha estat molt sola rodejada de gent a la tribuna menjant pipes"

El candidat d'ERC pel Congrés, a l'Aquí Catalunya

MADRID, SPAIN - MAY 17: ERC spokesman in Congress, Gabriel Rufian, during a control session to the Government, in the Congress of Deputies, on 17 May, 2023 in Madrid, Spain. During the control session, the Government responds to questions related to the social shield and railway infrastructures, among other issues. This is the last plenary session in the Congress before the autonomic and municipal elections on May 28th. (Photo By Alejandro Martinez Velez/Europa Press via Getty Images) / Europa Press News

Barcelona

El candidat d'Esquerra Republicana, Gabriel Rufián, ha estat a l'Aquí Catalunya, de SER Catalunya, hores abans de l'inici de la campanya electoral per les eleccions generals del pròxim 23 de juliol.

El candidat d'ERC no ha dubtat ha enviat un missatge directe contra Junts per Catalunya: "ERC ha votat un 89% d'iniciatives del govern després de negociar-les. Junts ha votat un 85% sense negociar-les. Qui vota a canvi de res?". Rufián també ha enviat un altre dard en la seva defensa d'un front comú per les eleccions: "Esquerra ha estat molt sola jugant en camp contrari i rodejats de gent a la tribuna menjant pipes". Tot plegat després que les últimes enquestes situïn al PSC com a guanyador dels comicis a Catalunya. El partit socialista pujaria fins als 16-18 escons i superaria així a ERC, que seria segona amb 8-10 escons, superant a Junts que n'aconseguiria entre 7 i 9.

Rufián també ha volgut defensar a Irene Montero i criticar la seva absència a les llistes de Sumar, en detriment de Yolanda Díaz: "Irene Montero està a casa seva perquè hi va haver algú que decidís que era millor que estigués a casa seva. Irene ha sigut una ministra valenta. Que ha intentat transformar una realitat tremendament complicada, que ha sigut focus del feixisme, amb amenaces de nazis a casa seva amb la família dins... Em preocupa que hi hagi una esquerra a Espanya que consideri que a la gent se la deixa a la cuneta simplement perquè algú diu que no suma, mai millor dit. Perquè la següent pregunta és: què més vendran a canvi de ser millor tractats a segons quins llocs? Han venut una política molt vàlida".

Rufián també ha volgut analitzar les enquestes de cara a les pròximes eleccions: "Menys a Euskadi, ja que l'ecosistema mediàtic i polític és diferent... cap mitjà de comunicació d'Euskadi dirà que Otegi és un traïdor i a Catalunya passa, totes les esquerres que ens hem involucrat en el dia a dia hem patit. Perquè tinc la sensació que durant molt de temps, les esquerres, quan acabàvem la nostra feina marxàvem a casa. Els de la dreta anaven a un plató a mentir. I crec que els de 'que te vote Txapote', els de 'La Espanya que madruga', han aconseguit inocular un missatge que és terriblement pervers".