Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'Ajuntament de Barcelona endurirà les multes per incivisme fins a un 55%

Aquesta mesura forma part del pla Endreça, que pretén revertir els problemes de seguretat i neteja de la ciutat

El tinent d'alcaldia Albert Batlle en roda de premsa (ACN Blanca Blay)

El tinent d'alcaldia Albert Batlle en roda de premsa (ACN Blanca Blay)

Barcelona

El tinent d'alcaldia i responsable de seguretat Albert Batlle ha anunciat que s'incrementarà l'import de les sancions per qüestions incíviques a partir de la primera quinzena d'agost. Concretament, ha dit que aquest augment arribarà fins al 55% en alguns casos. Des del 9 o 10 d'agost, la sanció per orinar a la via pública passarà dels 200 als 300 euros; per fer pintades, de 300 a 500 euros.

Aquesta mesura s'emmarca en el pla Endreça que avui han presentat públicament Albert Batlle i la primera tinent d'alcalde Laia Bonet. Aquest pla, ha dit Bonet, "guiarà tot el mandat" i té l'objectiu "d'aconseguir l'excel·lència en l'espai públic". Els seus eixos de treball són el manteniment, la convivència i l'autoritat. És en aquesta línia que el responsable de seguretat ha anunciat la presència de 107 agents més de la Guàrdia Urbana a Barcelona durant el mes d'agost. Aquests es distribuiran en els llocs "de més tensió de la ciutat, com Ciutat Vella i el front marítim".

Un pla de tres fases

Tot i que avui s'ha fet un acte per presentar el pla, l'objectiu d'endreçar la ciutat ja va ser una de les banderes de campanya dels socialistes a les eleccions a l'alcaldia de Barcelona. Laia Bonet ha explicat que es desplegarà en tres fases i assegura que la primera es va posar en marxa fa setmanes. Una de les primeres accions va ser la d'augmentar la neteja i la capacitat sancionadora de la Guàrdia Urbana.

En la segona fase, volen millorar la convivència i la percepció de seguretat i, finalment, en la tercera, que serà a partir de l'abril de l'any 2024, elaborar un pla de manteniment integral. Per a dur a terme aquest pla, l'Ajuntament no necessitarà un increment de pressupost, sinó "aprofitar millor" del que ja disposen, segons ha dit la tinent d'alcalde Bonet.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir