Sociedad

De tres a quatre denúncies al dia a Lleida a conductors beguts o drogats

La Guàrdia Urbana de Lleida ha augmentat el nombre de controls programats d'alcohol i drogues als carrers de la ciutat.

Un control d'alcoholèmia de la Guàrdia Urbana de Lleida. Foto: Paeria. / Mario Gascon Gracia

Lleida

772 denúncies a la ciutat de Lleida per conduir begut o drogat entre gener i juliol. Això és entre tres i quatre al dia, de mitjana. Són el resultat tant dels controls programats d'alcoholèmia i drogues, que han augmentat, com de la vigilància del trànsit habitual del cos de la policia local.

En set mesos, la Guàrdia Urbana de Lleida ha posat 568 denúncies per conduir begut i unes altres 204 per fer-ho drogat. Ha augmentat el número de controls programats -se n'han fet 42- per tal d'eradicar la conducció sota els efectes de les drogues i de l'alcohol a la ciutat. L'objectiu és sensibilitzar la ciutadania sobre el perill que suposen aquestes conductes tant pels qui les fan com per la resta d'usuaris de la via. I és que conduir begut o drogat és una de les principals causes d'accidents de trànsit, afegeix el cos, ja que es redueix la percepció de perill.

Més vigilància a la Bordeta

Més agents i més vigilància justament és el que demana l'associació de veïns del barri de la Bordeta de Lleida després que un piròman que ha resultat tenir només 14 anys es dediqués al llarg del cap de setmana a incendiar una trentena de contenidors, afectant també cotxes aparcats i façanes.

Tot i que, segons la presidenta de l'associació veïnal de la Bordeta, Maricarmen Guerrero, Mossos i Urbana van actuar de forma ràpida i contundent, identificant i detenint el piròman amb poques hores, creu que cal que aquest reforç de la vigilància sigui més habitual al barri per frenar l'incivisme i vandalisme, que van a l'alça.

La col·laboració dels veïns de la Bordeta, que van avisar els agents de la presència del piròman, ha resultat ser essencial, i Guerrero els insta a que es denunciïn totes les actituds incíviques que es vegin al barri.