Montilla veu legítim que Junts demani un referèndum, però adverteix que no hi cap a la Constitució
En una entrevista a l'Aquí Catalunya, l'expresident de la Generalitat diu que veu un canvi en la formació de Puigdemont i retreu a Felipe González que, en lloc de donar un cop de mà, critiqui l'estratègia de Pedro Sánchez
José Montilla durant l'entrevista a l'Aquí Catalunya.
Barcelona
L'expresident de la Generalitat, José Montilla, diu que és legítim que Junts per Catalunya i Esquerra Republicana demanin un referèndum d'autodeterminació, però adverteix que aquesta consulta no hi cap a la Constitució. En una entrevista a l'Aquí Catalunya, Montilla ha assegurat que l'amnistia ha d'estar a les negociacions, però amb el compromís de tancar carpetes per les dues bandes, també per la de l'independentisme que s'hauria de comprometre a no repetir les actuacions del procés. En la conversa amb Pablo Tallon també ha retret a l'expresident espanyol, Felipe Gonzàlez, que en els moments claus, en lloc de donar un cop de mà al PSOE, critiqui l'estratègia de Pedro Sánchez.
José Montilla ha parlat de la intervenció de Carles Puigdemont ahir des de Brussel·les en la que va definir les condicions per iniciar una negociació amb el PSOE. Sobre l'amnistia que ha reclamat el líder de Junts per seure a la taula amb el PSOE, Montilla ha assegurat que pot tirar endavant, però que ha d'haver-hi compromisos per les dues parts. En el cas dels independentistes, Montilla diu que haurien de deixar clar que els que van impulsar els fets amnistiats "no ho tornaran a fer".
Diu l'expresident de la Generalitat que és legítim que l'independentisme reclami un referèndum d'independència, però entén que generaria divisió a Catalunya i que "legalment no és possible per molt que es vulguin tibar les costures de la Constitució". Puigdemont va reclamar ahir el reconeixement del dret d'autodeterminació i va evitar demanar un referèndum, tot i que va apuntar que només una consulta pactada amb el govern espanyol podria substituir "el mandat de l'1 d'octubre.
José Montilla, a l'Aquí Catalunya veu un canvi de posició en Junts i Carles Puigdemont: "La campanya de Junts era ´nosaltres anem a bloquejar´ "i això no és el que va dir ahir el líder aquesta formació. Tampoc és la situació que va plantejar Puigdemont fa un parell d'anys des de Brussel·les, quan parlava que una negociació parlamentària en un moment de debilitat del govern era molt difícil que servís per fer reformes en profunditat, que seria una ingenuïtat... en això també ha canviat d'opinió. Cal ser prudents i discrets".
Retret a Felipe Gonzàlez
José Montilla ha retret a l'expresident espanyol, Felipe Gonzàlez, que en els moments claus, en lloc de donar un cop de mà al PSOE, critiqui l'estratègia de Pedro Sánchez. González va criticar ahir que s'estigui plantejant l'amnistia.




