Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La criminalitat creix a Barcelona i a l’Hospitalet prop d’un 15% i baixa a ciutats com Santa Coloma i Sabadell

Les violacions pugen un 55,4% a la capital catalan

Coche de la Guardia Urbana cortando una calle de Barcelona la noche de los atentados

Coche de la Guardia Urbana cortando una calle de Barcelona la noche de los atentados / Alberto Pozas

Coche de la Guardia Urbana cortando una calle de Barcelona la noche de los atentados

Barcelona

La criminalitat ha pujat a la ciutat de Barcelona i a l’Hospitalet de Llobregat prop d’un 15% el primer semestre del 2023, mentre que baixa a ciutats com Santa Coloma de Gramenet i a Sabadell. Són dades del balanç de criminalitat del Ministeri de l’Interior amb informació dels Mossos d’Esquadra i de la resta de policies. En concret, les dues ciutats més poblades de Catalunya registren un increment de la criminalitat del 14,8%. A Barcelona, les agressions sexuals amb penetració pugen un 55,4%, de 139 el primer semestre del 2022 a 216 en el mateix període del 2023. A l’Hospitalet destaca l’increment del 42,4% en la ciberdelinqüència.

A la ciutat de Barcelona l’increment de la criminalitat se situa en el 14,8%. Destaca el creixement del 55,4% en les violacions. Pel que fa als furts, han pujat un 17,3%, de 36.376 a 42.655. També han crescut els robatoris amb força, amb un 9,1%, els robatoris amb força en domicilis i establiments, amb un 26,4%. Els homicidis han passat de 5 a 7. Els robatoris de vehicles creixen de 1.334 a 1.653, un 23,9% més respecte al primer semestre del 2022.

A l’Hospitalet, l’augment de la criminalitat se situa en el mateix percentatge, un 14,8% més. En aquesta ciutat destaca l’increment de la cibercriminalitat, que passa de 377 fets delictius el primer semestre del 2022 a 537 en el mateix període del 2023, el que suposa un creixement del 42,4%. Les violacions pugen un 26,9%, de 26 a 33 fets. Els robatoris amb violència també s’incrementen un 26% (de 766 a 965). Els furts ho fan un 28,6% i els robatoris de vehicles creixen fins al 60,7% (de 112 a 180). El tràfic de drogues, en canvi, baixa un 28,1%.

Hi ha altres ciutats metropolitanes on la criminalitat pràcticament no creix o fins i tot disminueix. És el cas de Sabadell, amb un descens del 5,7%, i de Santa Coloma de Gramenet, amb una baixada del 3,7%. A Mataró l’increment és del 0,5% i a Badalona és del 0,1%. En aquest darrer cas, les agressions sexuals amb penetració es mantenen en 17 d’un any per a l’altre. La resta de delictes contra la llibertat sexual puja un 46,2%. El tràfic de drogues també s’incrementa, un 23,1% (de 26 fets a 32). En canvi, destaca el descens en els robatoris amb força a domicilis, un 24,3% menys.

Altres ciutats registren creixements lleugerament més alts de la criminalitat, com Terrassa, amb un 4,3%, i Vilanova i la Geltrú, amb un 5,9%.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir