Simulacre a Sants: 500 persones participen a la simulació d'un atemptat
L'objectiu és posar a prova la resposta dels cossos de seguretat i d'emergències davant d'un atac terrorista amb morts i ferits

Un terrorista i alguns ostatges figurants del simulacre a l'estació de Sants, a Barcelona. / ACN

Unes cinc-centes persones han participat aquesta nit al simulacre d'un atemptat a l'estació de Sants, a Barcelona. L'objectiu de l'acció ha estat posar a prova la resposta dels cossos de seguretat i emergències davant d'un atac terrorista amb morts i ferits, en un lloc públic molt concorregut, com el vestíbul de l'estació i les andanes dels trens d'alta velocitat. Ara mateix, a tot el país hi ha declarat el nivell 4 sobre 5 d'alerta antiterrorista. No obstant això, el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena ha assegurat que estaven preparant el simulacre des de feia molt de temps i volen "descontextualizar-lo" del moment d'amenaça actual a Europa per la guerra entre Israel i Hamàs.
L'atemptat simulat ha començat al voltant de dos quarts de dues de la matinada i s'ha desenvolupat per fases. En el primer escenari, dos terroristes han entrat en el vestíbul principal i han atacat els altres figurants amb armes blanca i armes de foc (sense munició real). Han causat diverses morts fictícies, representades amb ninots dels Bombers de Barcelona, i un policia ferit greu. Més tard, en el segon escenari, dos terroristes han atacat diversos establiments de l'estació. Un d'ells portava una armilla bomba que ha obligat els efectius de la Unitat d'Explosius (Tedax) a desactivar-la i a la unitat canina a assegurar la zona. Per al tercer escenari, s'ha utilitzat un vagó aturat a l'andana, on un terrorista figurant ha retingut a alguns usuaris i el Grup Especial d'Intervenció ha hagut d'alliberar-los.

Els serveis d'emergències atenen els figurants "ferits" en el simulacre de l'estació de Sants, a Barcelona. / ACN

Els serveis d'emergències atenen els figurants "ferits" en el simulacre de l'estació de Sants, a Barcelona. / ACN
A banda dels Mossos d'Esquadra, també s'han desplegat efectius de Bombers, la Guàrdia Urbana, TMB, Renfe, a més de personal mèdic. El simulacre ha comptat amb la participació d'uns 250 figurants, estudiants del grau d'emergències sanitàries i del grau en seguretat, que han fet el paper de passatgers i persones que passegen per l'estació. A més, alumnes del grau de maquillatge s'han encarregat de caracteritzar els ferits, amb uns talls i ferides falses molt realistes.




