Ràdio Barcelona, la primera emissora d'Espanya, fa 99 anys
La Cadena SER celebrarà l'any que ve el centenari de la ràdio degana amb un ampli programa d'actes

L'Hotel Colon, a la plaça de Catalunya, va ser la primera seu des d'on va emetre Ràdio Barcelona

Barcelona
Ràdio Barcelona, la primera d'Espanya, fa 99 anys. L'any que ve, aquesta emissora i la Cadena SER celebraran el centenari de la ràdio amb un ampli programa d'actes al llarg de tot el 2024. La ràdio és passat i present, però sobretot és futur i tot això estarà present en aquesta celebració.
Ràdio Barcelona va començar a emetre l'octubre de 1924, però es va inaugurar oficialment el 14 de novembre d'aquell any. La Direcció General de Comunicacions va assignar a aquesta estació radiofònica l'indicatiu "EAJ-1".

La commemoració del centenari coincideix en un moment en què la penetració de la ràdio supera la de la resta de mitjans tradicionals. En aquests 100 anys, de Ràdio Barcelona han sortit nombroses estrelles de la ràdio i la televisió al nostre país.
Al programa d'actes que preparem des d'aquesta casa se sumarà també la commemoració que farà el Govern català.




