Cinema, teatre i bar en un mateix espai: la nova proposta de l'Espai Texas a Gràcia
Dos mesos després de la reobertura del local, els responsables es mostren "satisfets" amb la rebuda de la gent del barri
Barcelona
Al barri de Gràcia a Barcelona, fa dos mesos que ha reobert l'espai Texas. La pandèmia va obligar els seus propietaris a tancar els antics cinemes. Ara, uns nous socis l'han reconvertit en un local cultural. Hi continuen havent dues sales on es fan pel·lícules, però a més hi ha un teatre -amb 200 localitats- i un bar. Els responsables estan "contents" amb la recuperació de l'espai i animen tothom a descobrir-lo.
A l'entrada, hi ha la gent de taquilla. Una taquilla doble: tant de cinema com de teatre. Abans d'arribar-hi, hi ha el bar. Aquesta pot semblar una novetat petita respecte dels antics cinemes, però els seus responsables tenen clar perquè ho han fet: "Aquí es pot fer un dia de cultura total. Vens a veure cine, menges uns 'biquinis' meravellosos que fan al bar i després et quedes al teatre. Tens una vetllada cultural" diu Anna Rosa Cisquella, una de les sòcies de l'Espai Texas.
Cisquella és, a més, la responsable de teatre. Actualment, fan obres com Austràlia o l'improshow Pongo. "Intentem fer un teatre de qualitat, però popular. No pretenem ser una sala alternativa per a minories. Volem ser una sala per a majories selectes" explica.
Versió original subtitulada en català
En cinema, les pel·lícules que fan són de reestrena i en versió original, subtitulades en català. "L'obsessió una mica d'aquest cine és mantenir l'estela que ja tenia abans, quan era dels antics gestors. Una mica la voluntat era de dir: seran les dues úniques sales de cinema que faran versió original subtitulada al català" defensa un altre dels socis de l'espai, Joan Teixidor. En la mateixa línia s'expressa Cisquella: "treballem la nostra llengua. És la manera de fer un bon aprenentatge del català. D'alguna manera, quan el llegeixes, aprens a escriure'l".
Pel que fa als preus de les entrades, aquests són més populars que els d'altres cinemes. I per explicar la barreja entre cinema, teatre i bar en un mateix espai, els socis del Texas expliquen que ho fan per deixar enrere la tecnologia i la individualitat. "Ens hem acabat estancant molt amb la tauleta i el mòbil, i anar-ho comentant amb un amic per WhatsApp. No pot ser. Hem de tornar a la vida, al més carnal. Per això fem seitons i 'biquinis'. Hem de tornar a liar-la". Els responsables en fan broma: "Algú ens va dir una frase: 'Menys Tinder i més Texas' i després vam acabar dient: 'Vine a fer Tinder al Texas'".
Al local encara li falten els últims retocs. Per exemple als camerinos o tenir una màquina de crispetes: "És una de les coses que més ens ha reclamat la gent que fins ara ens ha vingut a veure" reconeix Teixidor. Els fundadors diuen que tot això arribarà més endavant així com les noves propostes a la programació o cicles que barregin el cinema amb el teatre.
Gemma Alegrí
Editora de l'Hora 14 Catalunya els caps de setmana....Editora de l'Hora 14 Catalunya els caps de setmana. Abans, informació sobre Barcelona i l'àrea metropolitana. També successos i tribunals