Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat no actuarà per solucionar els entrebancs burocràtics que posa l'Ajuntament de Ripoll

El director general per a la Promoció dels Drets Humans de la Generalitat diu que en tot cas, haurien de ser els mateixos afectats que ho denunciïn

Ajuntament de Ripoll. / ACN

Ajuntament de Ripoll.

Girona

La Generalitat no actuarà de moment per solucionar els entrebancs burocràtics que l'Ajuntament de Ripoll està posant a la població immigrant per empadronar-se. Com explica El Periódico en un article, el consistori -en mans de la ultradretana, Sílvia Orriols (Aliança Catalana)- està allargant els tràmits d'empadronament fins als tres mesos, el temps màxim que permet la llei. Durant aquest període, les persones afectades no tenen accés a serveis bàsics com la sanitat o l'escolarització. Adam Majó, director general per a la Promoció i Defensa dels Drets Humans, ha explicat que "el que és lògic seria que entrés en via judicial la persona afectada. En tres mesos, l'Ajuntament té l'obligació de respondre" apunta. "Per entrar-hi nosaltres necessitaríem proves evidents i no és tan fàcil". El director també ha recordat que tant ajuntaments com entitats es poden adreçar als serveis jurídics de la Generalitat per resoldre aquests casos.

Majó ha animat a tots els ajuntaments a tenir una visió del padró "àmplia". "Empadronar de forma restrictiva i deixar una part dels veïns fora del padró perjudica aquests veïns, però també al conjunt del municipi i a l'Ajuntament que no podrà aplicar les actuacions necessàries per no tenir comptabilitzades aquestes persones" ha apuntat.

Segons el director general, en els casos que els Ajuntaments no són àgils en l'empadronament és per "manca de mitjans tècnics". Per això, estan fent formacions a tècnics municipals, pels casos d'empadronaments que generen dubtes i problemes.

Escolta l'entrevista sencera a Adam Majó, director general per a la promoció i defensa dels drets humans de la Generalitat, aquí:

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Adam Majó, DG de promoció i defensa dels Drets Humans de la Generalitat

00:00:0016:08
Descargar
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir