Salud y bienestar

La mascareta deixa de ser obligatòria a Catalunya

La millora de la situació epidemiològica permet prescindir-ne de forma generalitzada

Les mascaretes ja no seran obligatòries a partir de demà / Stefan Tomic

Barcelona

Des de la pròxima mitjanit, l'ús de la mascareta deixa de ser obligatori als centres sanitaris i sociosanitaris catalans. El Departament de Salut ha aixecat aquesta mesura, que estava en vigor des del 9 de gener passat, davant la millora de la situació epidemiològica i la pressió assistencial.

El conjunt de les infeccions respiratòries es manté a la baixa. Per segona setmana consecutiva, superat el pic epidèmic, la grip se situa en nivells de transmissió moderats, si bé continua sent el virus que més circula: una de cada tres infeccions respiratòries són grip. A les urgències hospitalàries, les xifres assistencials es mantenen estables, mentre que a l'Atenció Primària han baixat.

Per tot plegat, el Departament de Salut ha decidit aixecar l'obligatorietat de portar mascareta en TOTS els centres sanitaris i sociosanitaris, però en continua recomanant l'ús a les persones que presentin símptomes respiratoris, com mocs, tos i esternuts si estan en espais compartits o mal ventilats o si entren en contacte amb persones vulnerables.

Susanna Ruiz

Periodista. Animals i llibres.