Un ferit crític en caure un autobús a la rasa d'unes obres a Esplugues de Llobregat
L'accident s'ha produït aquest migdia. Fonts sindicals apunten que el conductor havia avisat minut abans a la central que no es trobava bé
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
"Està en estat de xoc", Eduard Migallón, president del comitè d'empresa de Rosanbus de Baixbus
Barcelona
Catorze persones han estat afectades per l'accident d'un autobús de la línia urbana L10 a Esplugues de Llobregat, a Barcelona. Per causes que s'estan investigant, el conductor ha perdut el control, l'autobús ha xocat contra la vorera i ha caigut a la rasa dels fonaments d'una promoció d'habitatges que s'està construint a la zona de Montesa d'aquesta localitat. La policia local d'Esplugues s'ha fet càrrec de la investigació.
Segons el balanç provisional del Servei d'Emergències Mèdiques, SEM, a més del ferit crític, que ha estat traslladat a l'Hospital de Bellvitge, hi ha un ferit greu, que ha estat derivat a l'Hospital Moisès Broggi. A més hi ha sis ferits menys greus més i sis lleus. A l'autobús hi viatjaven 25 de persones en el moment de l'accident i, malgrat la caiguda d'uns 5 metres, els Bombers han assegurat que no hi ha quedat cap persona atrapada.
Els serveis d'emergència també confirmen que cap treballador de l'obra no ha resultat afectat en el sinistre. En aquell moment, poc abans de les dues del migdia, no hi havia cap operari treballant a aquell espai. Els treballadors han estat tots evacuats i els Bombers, a més de retirar el vehicle, han revisat els pilars sobre els quals ha caigut el bus, un forjat recentment formigonat.
L'autobús cobreix la línia entre Sant Feliu i el Prat de Llobregat, però durant el seu trajecte recull passatge a Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Esplugues i l'Hospitalet.
La policia local d'Esplugues es fa càrrec de la investigació
L'accident s'ha produït a Esplugues, a pocs metres del límit amb Cornellà de Llobregat. Fonts del comitè d'empresa de la companyia Rosanbus, han explicat a SER Catalunya que poc abans del sinistre, el conductor ha avisat a la central que no es trobava bé. Segons aquestes mateixes fonts, des de la seu de la companyia li han preguntat si volia que li enviessin una ambulància, però ja no han obtingut resposta del conductor. Després de fer un segon intent de contactar amb ell, i en comprovar amb el sistema de localització que el vehicle estava aturat, treballadors de la companyia Rosanbus van avisar al 112 sol·licitant assistència, però sense saber encara que el bus havia caigut pel terraplé.
El president Pere Aragonès ha reaccionat a X.




