Rosa Peral valora un nou recurs a la condemna després de la confessió del seu examant, Albert López
Els condemnats pel conegut cas de la Guàrdia Urbana poden experimentar certs canvis en els permisos penitenciaris arran d'aquesta declaració
Barcelona
La defensa de Rosa Peral valora presentar un nou recurs a la seva condemna per assassinar el seu marit, Pedro R., en el cas conegut com a crim de la Guàrdia Urbana, després que el també condemnat Albert López hagi reconegut el crim davant dels treballadors de Quatre Camins (Barcelona).
L'advocada de Peral, Olga Arderiu, ha explicat en declaracions aquest dimecres que treballen per aclarir el contingut de la nova versió de López per "estudiar si cal" presentar un recurs de revisió.
Es tracta d'un recurs "extraordinari" que es pot presentar en el cas que hi hagi noves proves sobre la causa, tot i que la condemna ja sigui ferma, com en aquest cas, i ho resoldria el Tribunal Suprem (TS), ha afegit Arderiu.
Ja ha fet una quarta part de la condemna
Peral ja ha complert una quarta part de la condemna de 25 anys que li va imposar l'Audiència de Barcelona pel crim, i "ara com ara no se li ha autoritzat cap" permís penitenciari tot i que ho ha sol·licitat.
Aquest dimarts es va fer públic que López, amant de Peral en el moment del crim i condemnat com a coautor, ha reconegut la seva participació a l'assassinat pel qual va ser condemnat a 20 anys de presó amb la intenció d'aconseguir permisos penitenciaris.
López no ha fet cap escrit o compareixença formal per reconèixer el crim, sinó que ho ha expressat davant l'equip que el tracta a la presó i són els encarregats dels informes que serveixen a la junta de tractament de la presó per valorar cada sis mesos una possible progressió de grau penitenciari i per respondre a peticions de permisos que no superin les 48 hores.
Sigue el canal de la SER en WhatsApp
Encontrarás toda la información, el deporte y el entretenimiento: la actualidad del día y las noticias de última hora, los mejores vídeos y momentos de la radio, entrevistas, reportajes y mucho más.




