100 anys amb la ràdio: 1982, Mundial de futbol a Espanya
L'historiador Xavier Carmaniu presenta 100 històries que han sonat a la ràdio i que han tingut un paper destacat en la vida del nostre país

1982, Mundial de futbol a Espanya
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Barcelona
Aquell 1986 va ser noticia l’ingrés d’Espanya i Portugal a la Comunitat Econòmica Europea. L’assassinat del primer ministre suec, Olof Palme. L’explosió del coet de la NASA, Challenger, l’accident a la central nuclear a Txernòbil i la designació de Barcelona com a seu dels Jocs Olímpics de 1992.
El 17 d’octubre de 1986 Barcelona va fer realitat un somni que perseguia des de feia més de 50 anys, per què el 1931 ja havia presentat candidatura pels jocs del 36, però aleshores el Comitè Olímpic Internacional va escollir Berlín.
Després van venir la guerra i la dictadura i la idea va quedar aparcada fins que el 1980 l’aleshores alcalde Narcís Serra, va revifar la flama olímpica ajudat per Joan Antoni Samaranch, que era el secretari general del COI.
Durant la primera meitat dels 80, el debat sobre les possibilitats de la candidatura va ser constant.
I així va ser. Aquell 17 d’octubre de 1986 tothom mirava a Lausana. I la Cadena SER va preparar un programa especial, que va viure el moment culminant quan Samaranch va comunicar quina era la ciutat escollida.
L’esclat d’alegria va ser general a tota la ciutat i sobretot a la plaça de Catalunya, on s’havia instal·lat una pantalla gegant. La unitat mòbil de la ràdio en va ser testimoni.
L’emoció del primer moment va deixar pas a la realitat d’una ciutat amb obres colossals durant 5 anys, però va tornar quan per fi, la flama olímpica va il·luminar Barcelona el 1992.

Amb el suport de Grup Focus

Amb el suport de Grup Focus




